EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Noen som har noen gode bøker å anbefale, veldig greit å ha noe å tuste med når man tilbringer store deler av døgnet på sofaen? Er ikke ute etter de store bestselgerne, de er allrede tygd her i huset. Er veldig glad i historiske- og slektsromaner.
Thea-81 Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Lest Anne Karin Elstad?? Eller Lesesirkelen?
indigo76 Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Da har du vel lest "Saman er ein mindre aleine"? Den er ihvertfall VELDIG koselig og god! (og lang) Ville bare anbefale den i tilfelle du ikke har lest den. :-) Har ikke peiling på historiske. og slektsromaner dessverre. Jeg har lest masse krim og alt annet jeg har kommet over som er lettfordøyelig. Tiden går litt fortere med bøker ja...
Kulå Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Har begynt å lese en romanserie som heter ARVESØLV, den syns jeg er fantastisk, gleder meg til hver bok, men veldig irriterende at bøkene kun kommer ut annenhver mnd. Til nå har det kommet ut 5 eller 6 bøker. Ellers har jeg fått anbefalt ARVESYND, skal visst også være god, eller HANNAH, begge er romanserier. Arvesynd er visst "ferdig", og hannah tror jeg har holdt på noen år den også. Ellers kan jeg anbefale "solgt" og oppfølgeren til den, husker ikke hva den heter, men det er virkelighetsbøker og veldig bra.
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Tusen takk for gode forslag. Noen flere?
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Vet ikke om den finnes på norsk, men The poisonwood bible av Barbara Kingsolver er kjempebra! Handler om en amerikansk misjonærfamilie i Belgisk Kongo på 50/60-tallet. Anbefales!
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 "Menn som hater kvinner" av stieg larson. Den finnes to oppfølgere til den som også er kjempebra. (krim) Ellers har du trilogien om arn tempelridderen. jeg elsket de bøkene, men husker desverre ikke navnet på forfatteren sånn i farten. Men filmen er jo nettop kommet ut, så det er vel ikke noe kunst og finne ut av:)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Noen bra og fengende bøker jeg har lest i det siste: Herbjørg Wassmo, Et glass melk takk. Veldig, veldig bra! Henrik Langeland, Francis Meyers lidenskap. Drageløperen, Tusen strålende soler. Anne B. Ragde. Liker du krim, bøkene til Helene Tursten, Jo Nesbø, Henning Mankell, Lisa Marklund, Unni Lindell. Serien til Sophie Kinsella; Shopaholic... Hysterisk morsomme "jentebøker". Ellers er det veldig mange gode barne/ungdomsbøker - som du kanskje leste som liten - som hvertfall jeg synes er fryktelig gøy å lese om igjen. Pippi, Emil, Brødrene Løvehjerte, Mio min mio, Lillebror og Knerten, bøkene til Roald Dahl osv. Er gøy for de voksne også de:) Er så mange god bøker!
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 Helt enig at det er utrolig mange gode bøker. Holder på å lese Torbjørn Egner for fireåringen her i huset. Skal si de falt i smak.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Hva med Snorres kongesagaer? Veldig interessant lesning, Hvis du går inn på levendehistorie.no, så har de mange historiske bøker til salgs, kanskje du får noen idéer. (det er hjemmesiden til et historiemagasin, veldig interessant)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Ja, Torbjørn Egner også! Det er så fantastisk med disse "gamle" barnebøkene, at de er morsomme både for store og små Gleder meg til jeg har en fireåring jeg kan lese bøker til:) Hehe...
Han79 Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Da tror jeg definitivt disse vil falle i smak: -"Balansekunst" av en Mistry er fantastisk bra. -"Den lukkede bok" av J.A Kaarsbøl. Spesiell fortellerstil, men en veldig god bok. -"Jerusalem" av S. Lagerløf (klassiker som du sikkert har lest). Ellers vil jeg anbefale: -Triologien til Stieg Larsson er faktisk råbra. Ikke en krimfantast selv, men disse er BRA! -Bikubesong av F. Grytten
Gemini7 Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 -Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese- meget bra og drivende bok (leste den på en dag), til tross for litt svulstig tittel!!! -Beatles av Lars Saabye Christensen, oppvekstroman om 4 gutter i Oslo på 60-/70-tallet. Vemodig og veldig morsom på en gang. Blir veldig glad i disse gutta! -Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred; veldig rørende og litt vond bok å lese om ei lita jente og bestefaren hennes som tar seg av henne etter at hun har opplevd mye mer enn barn bør. Flere parallelle historier forklarer hvorfor bestefaren føler dette ansvaret for barnebarnet så tungt. Vær forberedt på snørr og tårer! -Alkymisten av Paulo Coelho, vakker fabel om livets store spørsmål -Sula av Toni Morrison; fagrerikt beskrevet historie fra USAs svarte sørstatsmiljø, om sterke kvinneskikkelser og mange historier -The catcher in the rye av J.D. Salinger- vanvittig morsom bok men bør leses på engelsk -Krim som virkelig også er drivende spennende; Ti små negerbarn av Agatha Christie. God bok:)
Mai-nusket Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Kan anbefale triologien om Anna Figenschou av Ragnhild Nilstun som jeg snart er ferdig med å lese! Det er en slik slektsroman, minner litt om Dinas bok av Herbjørg Wassmo. Veldig bra:-)
snupi'08*Födeklar* Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Jeg begynte paa Berliner poplene fra Anne B Ragde i gaar. Klarer ikke aa legge fra meg boken, og er glad det er to böker til
siste"mann" ut Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Arvesynd er bra, den har jeg lest. Den er også ferdig så du slipper å pines når nu venter på neste bok. Sønnavind er også veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå