Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg bryr meg igrunn fint lite om gaver, og tenkte ikke over dette når nr 2 kom til verden, men så fant jeg frem boka til lillemor, som jeg skrev i når jeg var gravid. På et par sider hadde jeg skrevet opp hva hun fikk når hun ble født, og det var jo maaaaaaaaaaasse!! Klær, penger, leker, dyner, pledd, sko, osv osv... Samtlige som vi fikk gaver av, hadde kjøpt MASSE! Men lillegutt fikk bare 1 ting av hver familie/person som kjøpte noe.. Som sagt, det er ikke viktig altså, bare tenkte på om det var "normalt"...
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 fikk igrunn litt færre ting til gutten vår enn til jenta vår ja.. vet ikke om det er noe de som har kjøpt har tenkt så mye over da.. men kan hende mange finner flere ting de ikke kan la være å kjøpe til jenter enn til gutter da ;p eller at de tenker at nå har de litt? eller det at de kanskje kjøper en ting til eldste også som sånn søskengave i tillegg.. ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Ja, var det jeg og tenkte.. det er jo lettere og finne på ting til jenter Men fra f.eks min pappa da, så fikk eldste: Bobledress, sengesett, bamse, joggedress, body, strømpebukse, og penger. Minste fikk bare penger. Hehe. Samme fra mamma, hun hadde handlet for 1000 kr på h&m, og kom med maaaaange poser (det var altfor mye synes jeg da), minste fikk et sett med bukse og genser )
Joikaboll@ Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Eldste fikk mye mer enn gutta har fått som har kommet etter henne. Og det har fortsatt i alle år, nå blir hun 14 år og får fortsatt mest. Hun er bortskjemt og gutta er bortgjemt når det gjelder å få gaver fra besteforeldre. Tror nok heller ikke det er uvanlig at nr 1. får mer enn de som kommer etter. Husker jo bare med meg selv, jeg handlet da mye, mye mer til jentungen enn hva jeg har gjort til dem som kom etter. Venter nå nr 5 og tar livet helt med ro når det gjelder handling.
Gothminister Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Som barselgave fikk de vel likt etter det jeg kan huske. Begge fikk en pakke fra hver.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 fikk litt mindre ja..og så tror jeg faktisk, etter en diskusjon i venneflokken, at en får litt mer til jenter.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Lucky oss jenter da hehe ) jeg kjøpte også mer til eldste, enn hva jeg gjør til mini. men det er fordi vi arver så inni hampen mye klær! Eneste jeg har kjøpt til han, er i str 50, og ulltøy... nå bruker han 74, og jeg har ikke kjøpt et plagg siden han ble født!
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 hehe.. her arver vi mest til jenta vår for hun har en kusine som er 1 1/2 år eldre.. men allikevel så er jeg en sånn mamma som ikke klarer å la være å kjøpe noen ting da... som feks klær med dora på ;p hun elsker dora så hun har fått mye slikt.. men er vel litt det at vi ikke trenger å kjøpe så mange av de mer "vanlige" plaggene så kan kjøpe litt sånt.. Minsten arver litt av nabogutten da, men de er snart samme str så da må han få mer enn søstra si.
3b@rnsmor-30* Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 tror nok jeg fikk like mye til begge to jeg..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Jepp, mindre til nr. to. Både til fødsel og dåp.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Hm...dåpen ja.. Nei der tror jeg de stilte likt... om du ser bort fra at halve slekta er bytta ut (forskjellig fedre)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Gjorde nok det - men når jeg tenker tilbake så fikk jo nr 1 mange ting som nr 2 kan arve, som det ville vært unaturlig å kjøpe nytt av.
LegallyBlond Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Fikk pakke av flere da vi fikk nr.1, og de gav stort sett mer. De som gav penger gav mer til nr 1 enn til nr. 2. Men av utstyr, leker og tøy osv så får jo nr. 2 mye glede av det førstemann har fått siden vi har to gutter med 2 år mellom. Bryr meg ikke om gaver jeg heller, men akkurat det med pengene synes jeg er litt dumt siden vi har satt alle inn på sparekonto til dem og nr. 1 har mye mer på sin... (Altså nå tenker jeg på at de samme personene har gitt ulikt beløp til guttene)
Komplett! Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Veldig vanlig tror jeg! Med førstemann tenker mange at vi mangler masse utstyr, mens mye av det vi fikk til nr 1 også kan brukes til nr 2. Sengetøy, pledd og leker feks. Klær også egentlig. Det som nesten er "verre" er at mange sier at folk ikke kommer og hilser på andremann. Folk som troppet opp på sykehuset for nr 1, og som ikke dukker opp før etter mange mnd for nr 2. Vi vil jo gjerne vise fram nr 2 også!
*Rutletutt* Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 Nei, fikk like mye til hver. Har ikke skrevet det ned eller noe, men husker nå ikke at det var noe forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå