Mamma Mirabell Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har en gutt på 9 mnd som jeg vil slutte å amme. Men lurer derfor på følgende Trenger han mme som ett helt måltid i løpet av døgnet? Skal hanfå mme til måltidene sine,som drikke? Han våkner klokken seks, får vanligvis pupp.. Skal jeg da gi han en flaske med mme eller skal jeg bare begynne dagen med grøt eller brød til frokost? Hvor ofte skal de liksom ha mat? Hver tredje time? Håper noen kan svare mg for jeg syns dette er så vanskelig jeg...
Marthe_sin_mamma Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg ammet lillejenta til hun var 10 mnd( da ville hun ikke ha mere) å begynte da med mme. da fikk hun mms på nattmorran, til frokost fikk hun grøt eller brødskive+ mme. hun fikk mme til hvert måltid, utenom middag, da fikk hun vann...
Mamma Mirabell Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 ok. Takk for svar. Når du sier hun fikk mme til måltidene, det blir da bare som om det skulle vært vann? Ikke sånn at det må være så og så mye liksom??
Mamma Mirabell Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 sikkert dumt spørsmål men skal mme være varm eller kald? kald til måltidene og varm på "natten" eller?
Marthe_sin_mamma Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 hun fikk mme på slutten av måltidet varm:) mme skal være varm:)
Gothminister Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Min får fortsatt morgenspupp i senga da,men det begynner å bli skralt nå..,så jeg kommet til å gi en flaske med mme om morgene i senga,for vo koser oss i senga en stund før vi står opp. Men her må du nesten velge selv hva du skal gjøre... Ellers om dagen får han vann til måltidene,men jeg gir også en flaske med mme ved 14 tiden,da jeg synest han drikker for lite vann gjennom hele dagen til å holde veskeinntaket riktig. Også får han en flaske mme rett før kveldstellet. Det kommer jeg til å gjøre lenge,for det gjorde jeg også med storebror og jeg synest det var så koselig å sitte sammen i sofaen og kose oss før han la seg...,selvom vi har en kosestund på rommet før han sovner.
Marthe_sin_mamma Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Dette er hva lillejenta mi fikk: Frokost: brød eller grøt + en flaske mme ca. 150ml Lunch: brød, moset frukt ol. + mme middag: hjemmelaget eller nestle glass, dessert+ vann kvelds: grøt + mme men du må jo selfølgelig se ann hvor mye barnet ditt trenger av mme. jenta mi har aldri vært noen storspiser, så derfor fikk hun mme 4 ganger i døgnet, sånn at jeg skulle være sikker på at hun fikk i seg nokk næring og væske:)
Gothminister Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 den skal være kroppstemperert.. men vil hun ha den kald,så kan hun jo drikke den kald..
Mamma Mirabell Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2008 dytter. håper på flere svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå