Gå til innhold

Til dere som bryr dere om det er radon i huset...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skummelt :-S

Vet du om man kan kontakte kommunen for å måle radongass i huset sitt? Vårt hus er bygget i 1953, så det var neppe sperrer da uansett :-)

Skrevet

Ta en telefon og be dem om hjelp til å få sjekket dette. Om ikke de gjør det selv, bør de være behjelpelige med hvordan du får sjekket det. Det finnes firmaer som gjør dette. Mulig noen kommuner har avtaler med slike firmaer.

Det er altfor lite informasjon om dette ute hos mannen i gata og jeg er glad for at Statens Strålevern nå skal lage en infobrosjyre, som jeg håper alle får hjem i postkassa.-)

Skrevet

Ja, enig med det!

Jeg skal jammen ringe Bergen kommune etterpå. Tviler på om de har noen plan..

Skrevet

de har ikke noe eksakt oversikt. jeg har nett vert på tlf med de, og de kunne bare si om området var spesielt utsatt og om man burde ta en måling. De kan nok fortelle deg hvor du kan gå for å få tatt en måling. men det tar 2-4 mnd-

Men det er nok verdt å vente- vi har akkurat kjøpt hus og gik gjenneom en treg prosess for å få disse målingene. men i det huset er det en vifte som skal fjerne eventuell roadon, så det er mulig å installere hjelpemiddler i etterkant selv om det ikke blir 100% slik som den matten det sto om i den linken, og det kan være litt mer vanskelig!

Lykke til

Skrevet

Fikk i går lapp om det i posten. Er et firma som sjekker ut det. Har ikke fått snakket med gubben om det. Men jeg synes det er skremmende at det skal væres å mye radon i jorda. Det negative er jo at de målerene må enn kjøpe. Tror det var en rundt 500 kr. Synes kommunen burde betalt for å få de sjekket. Tror alle i Tønsberg kommune har fått dette tilbudet. Men det å gjøres nå i vintermnd. 2-3 mnd. Før en begynner å lufte noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...