Gå til innhold

Hvor skal jeg begynne....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vannvittig frustrert.. lei meg...

Min mann har et barn fra før... OK.. har taklet det ganske bra... Men det er dette med eksen jeg ikke klarer å svelge... Den kontakten de må ha... plager meg! Hun tar stadig mer og mer kontakt.. merker at jeg får vondt inni meg. Orker ikke å ha det sånn mer..

Hjelp...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Noe kontakt er gjerne nødvendig når en har barn sammen, litt avhengig av barnets alder, om det er noe spesielt som skal planlegges osv...

Om de har mye unødvendig kontakt må du jo nesten prøve å snakke med din mann om dette. Er nok ikke noe godt når det plager deg, men dere må kanskje møtes på halvveien?

Skrevet

Hei

Nå vet ikke jeg hvor nytt dette forholdet er men....

Vet akkurat hvordan du har det,var sån hos oss den første tiden. Hun kunne kontakte han for den minste tingen,og mange ganger om ting som kunne vente til neste gang ungene skulle være hos oss. Han sa faktisk fra selv,for han syntes det ble slitsomt. Men faktisk ble det brått stopp på det da hun fant seg en mann. Nå har hun sine perioder,med ting som egentlig kan vente,men la gå,har vel litt behov for å "styre" litt også. Sier ikke at det er hos alle,men her kan det virke sån noen ganger.

Snakk med mannen din og fortell hvordan du føler,han ser det ikke på samme måten som deg.

Skrevet

Vel.. Vi har vært sammen i 9 år nå, har to barn sammen og venter vårt tredje.

Har merket nå i det siste at eksen til min mann er blitt mye mer kontaktsøkende.. Hun har til og med ved et par-tre anledninger de siste to ukene ringt uten at det har noe som helst med felles barn å gjøre... Hun har ringt på natten også...Når hun har vært på byen..

HI

Skrevet

Men det går jo ikke an! Skjønner godt at du reagerer hvis hun driver og ringer på natta, og også hvis hun har begynt å ringe mer og mer etter ni år. Dessuten må jo barna hos dere begynne å bli ganske store og dere har vel hatt denne ordningen i mange år? Kan vel ikke være nødvendig å ringe så mye da? Med mindre det har oppstått en ny litt akutt situasjon med ett av barna da, problemer på skolen, med venner feks eller noe sånt.

Dette skjønner sikkert mannen din også hvis du snakker med han. Han kan signalisere at han ikke ønsker så mye kontakt ved å være kort, si at vi tar det ved overlevering etc, eller han kan avtale en kveld i uka hvor de går gjennom oppdateringer på barna. Hvis hun ikke tar hintet må han jo bare fortelle henne rett ut at han ikke ønsker så mye kontakt med henne. Det går også an å ka være å ta telefonen når hun ringer, sende melding til henne om at han er opptatt og om hun kan sende melding tilbake om hva det gjelder. På den måten kan han sile henvendelsene. Kan være greit å prøve med hint før direkte konfrontasjon kanskje.

Syns ikke du skal behøve å få livet ditt innvadert av en eskalerende innpåsliten eks nå ni år etterpå...

Skrevet

Skjønner deg godt! Har hatt det slik selv. Eksen ringte hver dag vi hadde datteren og meg ringte hun enda mer i en periode. For å snakke dritt om min sambo. Jeg måtte bytte telefon nr, vi måtte nekte henne å komme inn i huset vårt, samt satt av lørdag kan hun ringe for å prate med sin datter. Er det noe prekært går det faktisk å sms for en periode. åpner vi en liten luke til henne, spiser hun oss opp! Slik har vi måttet tilpasse oss. Nå hører det til historien at menn og kvinner er forskjellige. Det du ser som manipulerende, ser kanskje ikke han.Prøv å forklar at dette er forvirrende for deres felles barn også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...