Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt jenter? Ang menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå gått på minipiller (conludag) i 7 måneder.

De første 6 månedene har jeg ikke hatt menstruasjon.

Mandag forrige uke begynte jeg så vidt å blø.

Dagen etter kom det for fullt, med menssmerter og kraftig blødning.

Men, jeg blør fortsatt! Er i dag 8. dagen jeg blør! Ser heller ingen tegn til at det skal slutte.

Tidligere har jeg alltid hatt bang på (kraftige blødninger) i 5 dager, og litt "rester" en dag, dvs 6 dager.

Hvor lenge pleier/pleidde dere ha mensen?

Og hvor lenge bør jeg vente før jeg kontakter lege om dette ikke gir seg?

Og dersom dette er en bivirkning, hva slags prevansjon kan jeg bruke da?

Tåler ikke vanlige p-piller eller cerazette, de blir jeg så deprimert og humørsyk av, har allerede prøvd 3 ulike merker.

Spiral er jo ikke et alternativ...

Vi regner med å begynne å prøve til høsten, eller det vil si, slutte med preavansjon da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke brukt minipiller slev før, men det høres ut som om du bør ringe legen din og spørre hva dette er når du har brukt de så lenge uten blødning og plutselig får det så langvarig med smerter..

lykke til

Skrevet

Hei ! nå har ikke jeg brukt hverken p-piller eller minipiller, så jeg vet ikke hva som er normalt. Jeg ville tatt kontakt med legen for dette hørtes ikke riktig ut for meg. Tenkte å tipse deg om noe som heter p-ring ( tror den heter det ) . Den settes på livmormunnen 5.dag etter at du har fått mensen, og tas ut etter 3 uker. Har tenkt å prøve den når jeg er ferdig med fødsel og amming. Den er hormonbasert, men du kan jo undersøke litt om den.

Skrevet

ok...

Men tror jeg vil vente litt til før jeg kontakter lege..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...