Gå til innhold

noen som røyker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sluttet dagen jeg fant ut at jeg var gravid. det er altfor mye informasjon å få til å tro at det skulle være ok å røyke under svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke, men jeg var på en fest ca en uke etter antatt EL. Jeg rørte ikke alkohol, og et har jeg ikke gjort siden flere uker før jeg ble gravid. Derimot var det flere som røyka på den festen, og de røyka inne i en liten leilighet. Ikke så greit å si "nei, kan dere ikke gå ut", når ingen vet at jeg er gravid, og jeg ikke ønsker å fortelle det til noen før tidligst i uke 10.

Fatter ikke at folk røyker inne, altså. Det er en uting! Iallfall når det er ikkerøykere tilstede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dette ikke var hjemme hos deg, syns jeg ikke du skal klage. Folk bestemmer selv hvordan de vil ha det hjemme.

Syns ikkerøykerne det er så fryktelig, kan de jo bare stille seg på trappa :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klaget jo ikke heller, sa jo ingenting til de, og bærer heller ikke noe nag;-) Jeg bare ble overrasket, for jeg er ikke vant til at det røykes inne lenger. Tok det nesten for gitt, men klart at folk tenker forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å røyke på dagen da jeg fikk vite at jeg var gravid. Har egentlig vært ganske så enkelt, da jeg har vært kvalm hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns det burde være en selvfølge at man slutter å røyke når man er gravid! tenk på de stakkars babyene som ligger der uten stemmerett... og jeg syns også at folk som røyker inne hos seg selv, burde absolutt ta hensyn hvis de har gjester som ikke røyker. det er helt forferdelig å sitte i røyk!!! husk på det. man kan jo ikke sende sine ikkerøykende gjester ut på trappa! er det mulig?? håper virkelig ikke noen mener det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det en selvfølge, men det er sykt vanskelig når man har røkt i over 10 år...!!! Jeg fant ut at jeg er gravid 27.01 har har siden da røyket ca 4 sigaretter om dagen mot de 20 jeg røkte om dagen før.. Etter mine beregninger er jeg i 8 uke nå, i morgen skal jeg til legesjekk og skal samtidlig høre om røykeslutt tips!!!

 

Styggeste man kan se er en høygravid kvinne som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-loui- : Så flott at du har greid å trappe ned så mye på røykinga!!!

 

Kjenner ei som "trappa ned"i løpet av svangerskapet, men når hun var på besøk hos oss som høygravid var hun ute en gang i timen for å røyke. Hvor hardt prøver man å trappe ned da liksom??

 

Har selv mista ei jente (i uke 38-dødfødt, jeg røyka ikke i svangerskapet), dette vet hun om. Sa til henne at det å røyke så mye i svangerskapet faktisk øker risikoen for dødfødsel. Nei, det var ikke sant sa hun bare, og så fortsatte hun likegodt å røyke.Holdt på å koke over inni meg, og til slutt orka vi ikke si noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trappet ned grundig på røykingen, før var det 20-30 røyk til dagen nå er det nedi 5-8 om dagen...

Har bestemt meg for og slutte, men det er vannskelig når jeg har røyket i 12 år...

Men jeg SKAL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke fatte hvordan det skal være mulig å synes at det er vanskelig å slutte å røyke når man VET at det er til stor fare for barnet man har inni seg? Måtte bare få sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å sitte på gjerdet å synes alle som ikke klarer å slutte er fryktelige mennesker, og forhøye seg selv opp i det sky fordi en ikke røyker, eller har klart det å slutte.

 

Det å tro at de som røyker ikke vet at det er skadelig, og dermed terpe på dette og rakke ned på dem ved enher anledning hjelper den personen som ikke klarer å slutte lite og kan faktisk forsterke røykingen og problemet med å slutte.

 

Tenk på det når dere får stor trang til å opphøye dere selv på bekostning av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...