Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Synes dere det er "rart" dersom svigermor ikke kommer for å hilse på sitt nye barnebarn? I julen nevnte hun at "hun fikk se" om hun tok seg en tur når babyen kom, hvis ikke så fikk hun jo se han\henne hvis vi kom en tur til sommeren!!!! Jeg nevner at termin er i midten av februar og hun bor to timer unna.... Får liksom følelsen av at hun ikke akkurat er særlig interessert i sitt nye barnebarn... Er det jeg som er hormonell??????
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 åååh gudamei, det hørtes egentli litt deliglig ut å slippe å ha besøk av svigermor, selv om jeg skjønner godt hva du mener! har en viss anelse om at vi svigermor kommer til å renne ned dørene her, og ikke minst alle kommentarene hun kommer til å si....om hvem ungen ligner på, hvor fine/stygge ører han har osv.....så jeg har en plan om å holde ytterdøra låst og ringeklokka avslått i en tid fremover nå- for å håpe at hun tar hintet!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 ahhh høres ut som min svigermor jo. Her er det dronninga av negativitet. SÅ håper hu holder seg hjemme. sammen med svigerfar og kona..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jo, det var jo litt rart - men spørs hvor mange barn og barnebarn hun har... Min mor har hatt mange barn - og dertil veldig mange barnebarn i en periode - som ble født i løpet av få år... men hun kom alltid på klinikken altså... Nå er det 12 år siden hun hadde bebi barnebarn - så nå gleder hun seg veldig igjen... Men akkurat å ta en tur etter fødsel bør jo svigermoren din gjøre synes jeg... Dere har kanskje ikke så tett forhold.. eller hun og sønnen hennes? Siden hun ikke regner med å se dere på nesten 6 mnd og bor kun 2 timer unna? Hva synes mannen din om det da, at hun kanskje kommer, eller kanskje ikke?? Uansett... jeg hadde nå spurt henne.... Kanskje hun føler dere ikke bryr dere så mye om henne - om ikke dere har snakket med henne siden jul? Kanskje hun venter at dere skal si "Hva???!! Klart du må komme!" Ta en telefon til henne og fortell om svangerskapet og si du virkelig håper hun kommer for å se den lille.. :-) Sviger mødre er ikke så ille som mange vil ha det til.. det er bare det at man ikke tar seg tid til å bli kjent med dem.. Min svigermor er verdens herligste :-))))
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Hvis hun bor to timer unna, er jo det ingenting!? Og at dere da skal vente til sommeren med å treffes hørtes jo forferdelig lenge ut! Er hun gammel eller noe sånt da? Sånn at den korte turen er som ei Amerika-reise liksom! Er merkelig hvis hun ikke vil komme på sykehuset også da, spør du meg..Min svigermor gleder seg så mye, at hun kommer nok til å være en av de første som kommer, og det er jeg glad for! Hun er som den moren jeg ikke har hatt på mange år (min døde for 14 år siden), og jeg er kjempeglad i henne! Ser det er andre her som ikke har så godt forhold til sine, men det er jeg veldig glad for at jeg har...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Heldiggris'!! jeg bor 5 min unda min svigermor! og hun har til og med bestemmt at denne gangen skal hun vere med på fødselen,siden min mor var med første gang(jeg var da 17 år,og dritt nervøs),men det skjer ikke at hun får bli med!!!denne gangen er det kun meg om mannen min. Men ja,er jo igrunn veldig merkelig at hun ikke vil komme og hilse på da?!?men,det er hennes "tap" som ikke får se en nydlig liten ny bebis=))))) før han/hun kansje er blitt 4-5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Vet ikke om jeg synes det er så rart. Mine foreldre bor ca 3,5 timer unna og de har gitt beskjed om at vi må si fra når fødselen er i gang og om alt er bra med den lille. Men de kommer ikke til å stresse opp til oss for å se småtten med en gang. Greit nok, de har ikke sagt at de ikke kommer før sommeren, men de kommer ikke løpende med en gang fødselen er i gang heller. De kommer Vi har svigers i gaten nedenfor, så jeg regner med at de kommer ganske kjapt etter fødselen (noe jeg kunne klart meg uten).
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Kanskje svigermor bare har litt respekt for dere og det "styret" som gjerne kommer rett etter at babyen er født, at hun venter til dere inviterer? Er en evig optimist jeg, da :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Skjønner godt hva du mener, men både for mye og for lite besøk kan være gale. Men kan jo være hun har veldig mye å gjøre, at hun har et travelt liv. Mye å gjøre på jobben, reiser på turer og sann med venner. Kansje mange andre barnebarn. Mye som kan spille inn. Men synes som sagt det hørtes ut som hun ikke er så interesert. Min svigermor bor ti minutter unna, men hun kommer ikke til å renne ned dørene- heller respektere hva vi ønsker og ringe og spørre om det passer.
Anne_b1980 Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 min svigermor er veldig alright, men hun er helt på tuppa, samboer er enebarn, så første barnebarn. redd det blir litt mye da hun kun bor ti minutter unna, uansett hvor hyggelige de er trenger man jo fred og ro til å bli kjent og komme seg inn i en rytme igjen. men vi får se, må jo isåfall bare si ifra.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Høres litt ut som min svigermor til tider, tror hun er mer interessert i det andre barnebarnet sitt enn dette.. Men, for min del kan hun gjerne komme, men den surpompen av en mann hun er gift med- kan godt holde seg hjemme.. Han er negativ han..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Hmmm... det hørtes litt merkelig ut ja. Normalt har man store problemer med å holde dem borte lengst mulig!! De er som regel VELDIG ivrige med å komme på besøk.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 Da vi fikk vår første sønn, ble han født midt i påskeferien så mine foreldre var på helsedal på ferie. (Vi bor i Bergen og det gjør de også). Men da gutten kom satte de seg i bilen 2 dager etter fødselen og kom å hilste på, både foreldrene og broren min...kjempe koselig. Vi var på sykehuset i 6 dager etter fødselen pga diabetes og KS. Jeg vet jeg er litt vanskelig, MEN jeg syntes det var kjempe stas at mine foreldre kom den lange veien for å hilse på. De var ikke lengre enn 30 min heller pga de så jeg trengte å slappe av. Men derimot svigerforeldre kom tre ganger på de 6 dagene og var der i en eeeeeeeeeeeeeeevighet alle gangene. Jeg så og følte meg heeelt jævlig ut og ville helst at de kunne holde seg hjemme til vi inviterte. Men de rant ned dørene. Selvfølgelig skal de også få se de nye familiemedlemmene men jeg som mor føler meg mer konfortabel med mine foreldre på besøk enn svigerforeldre... Denne gangen skal de får komme når vi er kommer hjem, synes det var fryktelig å ha de der slik jeg følte meg sliten og jævlig...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #15 Skrevet 12. februar 2008 Hadde ikke vørt svigermora mi,hu hadde vel blitt me på fødseln hvis hu fikk.....
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #16 Skrevet 12. februar 2008 For meg hadde det blitt rart.. Da vi fikk førstemann kom mine foreldre bare få timer etter snuppa var født..Så kom mine besteforeldre kjørende 22 mil for å se nykomlingen!! Noe jeg satte veldig pris på! (må nevnes at vi er ganske unge) Men hans foreldre holdt en lavere profil..For meg ble det rart..Svigermor var innom litt samme dag,men svigerfar kom ikke før dagen etter..Å sambo sine besteforeldre så ikke ungen før den var 1 uke... Men tror også dette har litt med alder å gjøre... Vårt barn sine besteforeldre er 43/45 år og 50/51 år.. Her er det nok mer energi enn hos de som kanskje er 60 og oppover??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå