Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 lurerpå om noen vet? skal fly innenlands i vinter ferien, har termin i mai, bør jeg snakke med legen om det?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 når er vinterferien da? flyselselskapene har noen regler for hvor langt på vei du kan være for å få fly, husker ikke hva grensa er jeg...
ehlen Skrevet 12. februar 2008 #3 Skrevet 12. februar 2008 Inntil 4 uker før fødslel uten legeattest, 2 uker før må man ha lege attest.(sikkert noen individuelle regler for forskjellige fly-selskap,jeg hadde for eks ikke dratt på en 5 timers charter tur 4 uker før...) Det morsommer er om lilllemann flir født om bord, så får den nasjonaliteten til det landet man flyr over...
snart mor til 3 Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 det er bare å fly og slapp av.. innenlands går grensen på en mnd uten legeattest og helt fram til to uker før termin med legeattest.. utenlands vet jeg ikke..har hørt alt mellom en og tre måneder. dette pga faren om å føde tidlig.da vil man kunne få problem.. hvordan reglene er for hvert enkelt selskap finner du på deres hjemmesider.. innenlands: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Reise-under-graviditet/Hvis-du-venter-ett-barn/ http://wideroe.no/modules/module_123/maler/faq_template_category_2.asp?strParams=5%234%23%2D1%231&I=0&C=454 http://norwegian.no/sw7937.asp når jeg skulle finne disse linkene kom denne meldingen opp på sas.no "Vi har for tiden problemer med vår bestillingsløsning. Vennligst prøv igjen senere. Vi jobber med å løse saken." Klarte å lese det som at "vi har for tiden problemer med vår BEKKENLØSNING..." hehe..måtte lese en ekstra gang for å sjekke..hehe
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Husk støttestrømper når dere skal fly, da! =)
skalha1t etter3.pp Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 ej flaug te tyskland når eg akkurat ha paasert 6 måna..vart låke i magen på vei ned so eg vart litt redd,men ingenting skjedde..
2.runner.up Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Var ute å fløy i uke 22. Hadde på støttestrømer og gjorde litt bevegelser med beina underveis samt at jeg gikk på do. Var myyyyyyye turbulens på vei ned så det var litt skummelt...mn jeg merket ikke noe på babyen! og det gikk helt fint!
en på vei *utklekket:)* Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Skal ut å fly i uke 25 til Tyrkia,uke 27 tilbake. Legen sier dette ikke er noe problem men reiseselskap krever attest fra fødsellege i tyrkia på hjemturen. Jezz,det kunne jeg lett ha stått over. På turen ned trenger jeg bare attest som viser hvor langt jeg er på vei.
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Jeg skal fly til utlandet i uke 32, og snakket med jordmor at dette gikk fint så lenge det ikke var faktorer som tilsa at jeg kunne føde for tidlig.
Mai-baby '08 + en til! Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 http://www.dinside.no/php/art.php?id=92849&=katnav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå