Gjest Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 men jeg er så utrolig frustrert:( jeg kom hjem til en unge på snart 10 år som er likblek og har sorte skygger under øynene. Hvorfor? Jo fordi en gutt i klassen er slem og på fredag slang han henne i asfalten så hun slo bakodet i fallet. Dette er bare et angrep som føyer seg inn i rekken. Læreren ringte mannen min og fortalte hva som hadde skjedd samt informerte om at hun skulle ha en samtalemed foreldrene. Etter det har vi ikke hørt noe. I hele helgen har ungen gruet seg til å gå på skolen og derfor sovet svært lite. Hun har konstant vondt i magen...... Jeg blir lei meg, sint, frustrert, oppgitt osv et helt spekter av følelser sloss om plassen i kroppen min. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Han ødelegger hverdagen til ungen min og selvfølgelig går jeg i angrepsposisjon! Jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen. Dagens skole føler jeg er "vern om de slemme for det er jo selvfølgelig synd på dem", og det frusterer meg også. Mest av alt har jeg lyst til å troppe opp hjemme hos dem og fortelle alt jeg føler +++ Noen råd eller tips?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Glemte å skrive at han i dag slo henne flere ganger i ryggen så fredagens samtale hjalp jo utrolig mye!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg ville tatt kontakt med foreldrene hans!
___ Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Gjør det du kan for å beskytte ungen din. Krev skikkelige tiltak som at den andre eleven flyttes til en annen skole eller får frimerke av en voksen. Bruk media om du ikke får gjennomslag. Om ikke annet nytter flytter du dit barn til en annen skole. Det skulle ikke være nødvendig, men det er bedre å rømme enn å få bank, selv om det ikke er dit barn som er problemet. Hva du enn gjør så ikke overse problemet eller tro at det går over av seg selv.
Verbena Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg hadde først gitt skolen beskjed om at du/dere vil ha et møte med skolen og guttens foreldre for å få en bedring på situasjonen. Om ikke det er mulig drar du hjem til gutten å snakker med foreldrene hans. Fungerer ikke det så tar du kontakt med barnevern eller ppt å ber om råd. Jenta di skal ikke ha det sånn på skolen.
___ Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Skriv foresten opp hver eneste episode. Ta kontakt med skolen hver gang det har skjedd noe. Gjør det skriftlig, ikke bare på telefon, mail er fint. Da har du bevis på at skolen vet hva som foregår.
Sjefsmegga Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Kjenner til problematikken og frustrasjonen... Had samme prolemet, endte med at sønnen min regelrett rundjulte mobberen..da ble det slutt på plaginga. Ørten samtaler med lærer osv førte aldri noe sted fram...og gutten var drittlei og fikk nok en dag. Nå får han fred heldigvis. Ikke at jeg sier at nger skal bruke vold, men det er det det KAN ende opp i til slutt hvis ikke de får slutt på det. Guttungen og mobberen er nå kompiser, merkelig nok...tror de fikk skværa opp. Til tider er "to tette og ei badehette" tydeligvis mer effektivt for å fikse opp enn ørten "samtaler og meglinger" for å finne en "fredelig løsning" Kjøss meg bak... Og ja, dagen skole er ræva til å ta sånt. Null disiplin og null respekt for autoriteter..
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 takk for svar! Ja tenkte jeg skulle sende en mail i morgen og høre hva som vil bli gjort. Jeg er så utrolig drittlei den ungen..... utrolig mange stygge tanker som svirrer i hodet mitt, men regner med at det er relativt normalt....
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Hadde tatt kontakt med foreldrene, om ikke lærer gjør det. Men krev først et møte. En god venninne av meg ble tatt kvelertak på da vi gikk i 5 kl av en gutt i klassen. Han hadde en historie med voldlige utbrudd helt fra 1 kl. og vi var igrunnen redd han. Hun var blå og gul, og hadde problem med pusten lenge etterpå. Det endte opp med at hennes foreldre, hans, lærer, rektor, og etterhvert begge barna møttes. Det var svært positivt, og hans foreldre takket etterpå. Han hadde i dag fått diagnosen ADHD, og jobber selv som sosionom i dag. Ikke alle historier skinner som denne, men om du klarer å holde deg litt rolig kan dette gå greit. Forstår din posisjon bedre enn du aner, men en vet ikke alltid hva som ligger bak. Kan jo være helt håpløse foreldre som er ansvarlig for gutten, men ta utgangspunkt i at de vil ta tak i situasjonen. Sikkert noen kloke hoder som gir deg bedre tips. Et par lærere her inne som vi alle vet:) Stakkars jenta di.
___ Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Ta bilder også. Bevis hjelper. Krev erstattning for ødelakt tøy ol fra foreldrene hvis du ikke føler de tar saken på alvor. Det kan være med på å få opp øynene deres for hva som skjer.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Ja jeg vil jo ikke tilbake til spanskrør og deng, men synes dagens er utrolig kose puselanken. Jeg er like sjokkert ved hver eneste felles tilstelding...hva den ungen gjør og ikke minst får lov til å gjøre. Og hvem fader kjøper en diger satan gaffel til en unge som ikke har kontroll på seg selv? Halloween i fjor endte med mye grin og det klikka nesten for meg til slutt. Det var hakket før jeg tok fra han hele greia, knakk den i 2 og kastet den i søpla. Angrer på at jeg ikke gjoede det for da regner jeg med at det hadde blitt en konfrontasjon der og da.... Jeg har sagt det til min datter.....klin til han midt i fjest med knyttet neve, men hun gjør jo selvfølgelig ikke det.
Sjokoladekaka Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 KREV at noke blir gjort. Du kan faktisk gå forbi skulen om det ikkje blir orden og rett til politi. Det er jo der en voksen som opplever slikt ville henvendt seg. Regnar med du har lyst å filleriste den guten; kjenner feelingen:) har vore der. La jenta vere heime til ting er gjort, du har lov til det, faktisk.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 Jeg tror han har en diagnose, men det er alikevel ikke grunn god nok for å ødelegge livet til andre. Foreldrene sliter sikkert de også..... men jeg har jo opplevd flere episoder selv og er sjokkert over mangel på reaksjoner.
Sjefsmegga Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 Stakkars lita, prøvd å kontakte foreldrene? Det er ikke holdbart i lengda når noen terroriserer ungene på den måten, kan jo gå utover læringa også. Jævlig synd at ikke SNIULLE unger blir beskytta, til tider lurer jeg virkelig på om det at absulutt alle unger skal integreres inn i vanlig skole egentlig er så bra for flertallet. Skyt meg gjerne, men unger med voldelige tensenser burde vel helst vært under mr "kontroll", de burde i hvertfall had en assistent som fotfulgte dem hele skoledagen. Slik som det er nå så er det som du skriver, de er de "slemme" som blir beskytta slik at de ike skal føle seg "utafor", mens oferene får ruinert hele skolehverdagen sin. Uakseptabelt rett og slett! Uansett om ungene har adferdsproblemer og diverse dignoser.
___ Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 Du kan jo lære jenta å sloss. Send henne på karate, judo eller en annen kamptrening. Nin erfaring er at de faktisk hjelper å kunne sloss. Da slipper man gjerne unna den fysiske plagingen. Mulig det er politisk ukorekt men min erfaring er at det faktisk hjelper. Jeg slapp helt unna fysisk plaging etter at jeg lærte å slå fra meg selv. Fikk en del kjeft på skolen for å ha sloss en gang, men det var det verdt.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #16 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er så utrolig enig med deg. Hvilken pris er man villig til å betale? satt akkurat å så på dokumentaren om han som slanket seg før i kveld. Et resultat av mobbing og han døde jo i altfor ung alder. Jeg nekter å la d-unger ødelegge livet til min egen unge. Det første jeg skal gjøre i morgen tidlig er å ringe skolen. Jeg var ikke hjemme på fredag, men mannen fortalte heldigvis læreren om hvordan situasjonen er med jenta vår.
Sjefsmegga Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 ja, helt klart at det kunne "ta igjen" har en god effekt. Bedre at de får "Kjeft av rektor" en gang enn at de blir plaga resten av skoletida.
Synne&TheTerminator Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Jeg tolerer ikke mobbing. Jeg hadde ringt mor/far til barnet å gidd de beskjed om at de må snakke med sønnen sin om at dette er FEIL! Vis det ikke bedret seg hadde jeg dukket opp på døren å gidd de inn. Frekt kan det være, men jeg hadde aldri latt en drittunge plaget sønnen min sånn at han MEST sannsynlig fikk problemer med det seinere, det har vi alle sett. nei huff, stakkars jenten din, husk å fortelle henne at den personen som gjør dette vet bare ikke bedre, å be henne gi igjen til han, si at hun må si stopp til guttungen!Hun må få respekten hans, få han til å skjønnet at alt det dumme jeg gjør mot hun bryr hun seg ikke om, da gidder han ikke mer. Å prøv å få til en samtale med begge de to, med lærer eller noe sånt.Vis du allerede har gjort det, så få de til å gjør det oftere. Holder ikke alltid med å are si fy fy, dette er slemt, gå tilbake til timen.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 Dette innlegget gjorde virkelig inntrykk hos meg... Jeg skjønner frustrasjonen din utrolig godt. Klarer ikke helt å sette meg inn i hva du må føle når du ser det kjæreste du har ha det så vondt:-( Ikke gi deg! Det er galskap at ikke skolen gjør mer for å bedre situasjonen!!! Denne gutten skulle hatt en assistent på seg hele skoletiden pluss veien hjem og til skolen! Om ingenting blir gjort ville jeg gått ut i media og fortalt historien deres, sikkert mange i samme situasjon som også vil få opp øynene og se at de ikk er alene og kanskje skolen bestemmer seg for å ta dette så alvorlig som det faktisk er!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 11. februar 2008 #20 Skrevet 11. februar 2008 Sender deg en klem også:-)
blond Skrevet 12. februar 2008 #21 Skrevet 12. februar 2008 "Vern om de slemme for det er jo selvfølgelig synd på dem" - for en holdning! Ja, kanskje det er synd på dem, og alt har en (mange!) årsak(er), men hvis man bare skal la "de slemme" ture fram og gjøre som de vil så løser vi ingen problemer! Høres ut som om de som kommer med slike uttalelser er kunnskapsløse og har gitt opp. Ikke akseptabelt!!
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #22 Skrevet 12. februar 2008 Takk for klem og råd. Skal begynne med å ringe læreren senere i dag.
☆Anonymia☆ Skrevet 12. februar 2008 #23 Skrevet 12. februar 2008 har egentlig ikke så mange råd eller tips å komme med..utenom at du må gjøre alt du kan for å få en slutt på dette.. huff..stakkars jenta di,man skal ABSOLUTT IKKE ha det sånn på skolen.. håper du klarer å endre dette,masse lykke til. og en god klem til deg og jenta di !!
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #24 Skrevet 12. februar 2008 Stakkar S :-( Ikke godt å være mor oppe i en sånn situasjon. Jeg vil nok tro at skolen gjør mye, men systemet er tregt, og de venter kanskje på time hos ppt eller bup. Veldig ofte er foreldrene til sånne elever minst like tragiske selv (vet av mye erfaring) De forsvarer gjerne barnet, og eier ikke perspektiv) Vær løvemamma og finn ut av det. Lykke til!
Mille** Skrevet 12. februar 2008 #25 Skrevet 12. februar 2008 Huff, stakkars!! Har selv ei på snart 10 år og kjenner jeg blir kjempesint! Hadde det vært min jente og skolen hadde gjort så lite, så hadde garantert både jeg og mannen forlangt en samtale med foreldrene til denne gutten. Omså trappet opp på døra hos de....Kjenner jeg mannen min rett så hadde han vært eksplosiv, hehe... ;o) Lykke til, og stå på! Sånn kan hun ikke fortsette å ha det! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå