idamor & lykketrollene Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 han er ikke spesielt glad i vann (men går ned neon slurker når han er veldig tørst.). hva annet kan man gi? gir dere sukkerfri saft? eller finnes det andre ting som er mere beregna på små barn? noen som gir den pære/eple drikken (12 mnd) fra nestle når dem er under ett år? vil bare høre litt flere meninger om dette. blir så usikker når noen sier at de gir saft hele tiden mens andre ikke ville gitt et skje med det engang...
Prish Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Nestlè har noen frukt safter/juicer man kan gi fra 6 mnd. De er ganske dyre, men det smaker iallefall noe.
ano`num *17.03.10* Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Er det ikke slik at det bare er anbefalt mm, mme og vann frem til de fyller året? Saft ville ikke jeg heller gitt. Ikke til hverdag etter fylte året heller. Mest fordi jeg synest det er unødvendig! Mye sukker og kunstige stoffer i en tid hvor de skal lære seg ulike smaker og bli glad i det. (Vi er jo født kun med smaken for det søte, resten må vi lære oss å like)
FrøkenSprøken Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Hva med å ha bitte-bitte-litt sånn "babysaft" i vannet? Skal ikke mye til før de små kjenner smaken, og synes det er godt. Deres smaksløker er mye mer følsomme enn våre. Sånn ellers tror jeg ikke at noen unger "tørster ihjel foran vannkrana";) H*n drikker nok når han er tørst skal du se. Bare pass på at han hele tiden har tilbudet om vann. Juice som tørstedrikk ødelegger jo tennene, så det er fryktelig dumt å venne de til det. Da er det faktisk lettere med de små som LIKER vann. Mini her i gården får av og til saft eller juice til maten, men det er ikke noe problem for oss, siden han er veldig glad i vann, og dermed ikke skaper seg når han ikke får saft eller juie som tørstedrikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå