Bianca83 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hvor mange bør man kjøpe inn på forhånd? En-to-tre?? Hilsen ei som er totalt grønn på dette området
Phantom´ Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 I og med at det er litt vanseklig å vite størrelsen på forhånd ville jeg kjøpt 1 til å ha med på føden i 1 str større enn du bruker til vanlig. Selv har jeg lekket en del. og har vel 4 ammebh-er nå. Greit å slippe å vaske hver dag. For min del måtte jeg stort sett alltid skifte bh om natta, da jeg våknet kliss klass.
bæibi nr.3!! Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ja, kjøp en på forhånd. På sykehuset får du en meget ulekker, men praktisk "bh". Den er det plass til å ha gasskluter i. Praktisk når en lekker om natta. Så kan en heller ha den ordentlige ammebh'en på dagtid. :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg hadde vel to tre stk sist. Har kjøpt meg en ny nå så skal jeg kjøpe en til når jeg har født. + at jeg har en liggende fra sist som er litt utvasket, men jeg tengte den kunne være grei om natta. På sykehuset brukte vi mye disse "sexy" trusene som vi klippet over i skrittet og så la vi en klut over brystene. De holdt godt på plass og var helt geniale på nettene når det rant som verst.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Bare lurer på en ting... Er det ikke veldig ubehagelig og ligge med bh på seg om natten da? Jeg klarer isåfall ikke det nå. Tror ikke jeg kommer til og gjøre det når babyen kommer heller. LIker liksom og la de henge fritt om natten;)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Det er mer ubehagelig at hele sengen blir kliss våt av melk.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Helt enig med anonym her, det er mye mer ubehagelig at sengen blir våt! Har prøvd med håndduker også, men man blir jo våt på kroppen også, når det renner.. Nei, jeg ga opp å ligge uten. Kjøpte meg to kjempegode amme-bh´er som ikke har noen spiler og var litt slakke. Så de ikke strammet noe. Likte det ikke i starten, men er blitt vant med det nå. Merket at jeg klarte ikke å slappe av når jeg bare ventet på at det skulle bli vått.. Gleder meg til jeg kan slippe det igjen ja, men det blir nok en stund ennå!
Kystrøya Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har kjøpt meg 3 stk ammebh'er, i større str enn jeg bruker til vanlig. Sist fikk jeg ikke melk, så er spent på om jeg får bruk for dem denne gangen...
janeymaleney(uke 39) Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 men hvorfor skal vi kjøpe i større str?? Det er vel bare de første dagene når det sprenger på at puppene blir noe større enn vanlig? Og så blir jo denne da oppbrukt... Det går jo også an å ha på seg en topp som er lett å bare rulle ned når man skal amme...tenker nå jeg!
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 jeg har kjøpt 4 stk i en størrelse større.... janeymaleney: det er bra å ha en størrelse større pga brystene blir større når melken kommer.... + at di anbefaler bher som det er god plass i, så det ikke blir klem på brystvortene....
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 ehhh - jeg måtte nå krype til korset og kjøpe meg nye bh-er nok en gang.... Normalstørrelsen min er 75c - nå er jeg opp i 90e og fremdeles 10 uker til termin..... Jeg satser på at mine 2 i 90e holder frem til jeg kommer hjem fra sykehuset, så får jeg heller kjøpe nye da om de også blir for små - hvor skal dette ende? hehe - virker som om puppene prøver å konkurrere med magen i størrelse ut fra kroppen...... Har forresten kjøpt et par stykker på cubus - rimelige og gode.
BlåklokkaVest Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har til vanlig brukt B-cup i svangerskapet, men må bruke D-cup når jeg ammer! Her var det absolutt ikke de første dagene, heller de første 2 månedene!!! Lakk som en sil og måtte ha 2 ammeinnlegg på hver pupp! Noe topp hadde aldri gått an med meg. Jeg måtte ha en god bh som holdt alt på plass! Når jeg ammet på ene brystet, så rant melken iherdig fra andre puppen. Selv om jeg hadde 2 ammeinnlegg utenpå hverandre, så lakk jeg gjennom begge......
BlåklokkaVest Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 .....Kanskje jeg skal svare på hovedspørsmålet også :-) : jeg hadde 3 bh'er i starten, og synes det ble for lite. Men det kan jo være greit å vente og se hvor mye du lekker. Hvis du er av dem som lekker lite kan det godt hende du greier deg med 2-3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå