Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om skoleuniform i skolen? Jeg syns det hadde vært genialt jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også. Da hadde ungene visst hva de skulle hatt på seg hver dag og ingen kleskoder og annerledes-unger..

Skrevet

Blæh. Mobbing og motepress forsvinner ikke med en uniform, og hvorfor i alle dager skal vi tvinge unger inn i klær de mistrives i? (Sannsynligheten for at alle Norges barn trives i de samme klærne er jo heller minimal)

Skrevet

Hva jeg synes...?

Jeg har hatt det selv, og jeg hatet det. Ikke komfortabel i klærne, kaldt var det og - dessuten utrolig ensformig.

Nei takk.

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet at det hadde vært greit, men så er det det at Norge er et land med mye vær... Skulle vi hatt skoleuniformsutedresser/-vinterdresser også? Og regntøy...

Noen steder vet jeg at mote og hvordan barn og unge kler seg på skolen faktisk er problematisk, både for voksne og barn. Alle er ikke interessert i mote, alle har ikke økonomisk mulighet til å henge med i motesvingningene... Mange har "problemer" i skolehverdagen pga. dette. Meeeeeen.... Jeg vet liksom ikke om skoleuniformer ville løst "alle" sånne problemer...

Vanskelig å ta stilling til!

Skrevet

Har brunk skoleuniform selv en periode i skolen og synes det er supert, men tror det kan bli vanskelig å få det inn i skolene i norge.

Men tror det kunne hjulpet på mobbing og kjøpepresset som er i dag.

Skrevet

I utgangspunktet virker det forlokkende for å redusere kjøpepress og motehysteri. Jeg er imidlertid ikke sikker på om det vil virke etter hensikten.

For det første er det mulig at presset bare ville bli flyttet over fra klærne til tilbehøret slik at kjøpepresset kom på sekker, vesker, smykker og andre ting som kan vises frem.

Ungdom har som andre også et behov for å vise hvem de er, og hvem de ikke er. Det kommunisertes blandt annet med klærne. Jeg vet ikke om det er riktig å ta ifra mennesker den muligheten.

Den tredje utfordringen vil være klimaet. For at det skal fungere måtte en uniform være veldig omfattende. Skal man være varm og komfertabel i Norge året rundt må man ha mye forskjellig tøy. Jeg ser ikke helt for meg hvordan det skulle fungere i praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...