Gå til innhold

Har kjøpt hus, men får ikke solgt eget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og snart sitter vi med sykt mye lån....Oppi alt skal det nye huset pusses opp (må ta noe før vi flytter inn), vi skal gifte oss - og har fulle jobber. HJELP!! Akkurat nå går jeg med en konstant vond klump i magen...Vi trodde aldri vi skulle slite med å selge dette, ingen av de andre som har solgt helt like objekt ved siden av har slitt - tvert om. Men, nå er det et faktum. Pengene vi har bygd oss opp skal brukes til oppussing - og bryllup...

Nå er jeg stresset og føler en viss krise. Bare tanken på å måtte låne penger av svigerfamilie til bryllup kjennes som nederlag:( Har vært på tanken om å utsette bryllup, men alt er ordnet, invitasjonene er ferdig...Herregud, si at det kun kan gå en vei nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan bare gå en vei nå!!

Ha tålmodighet, det er generelt vanskelig å få solgt nå har jeg inntrykk av... Og jeg vet at det er veldig frustrerende å ikke få solgt. Lykke til!

Skrevet

Hei har en arbeidskollega som var i samme situasjon som dere, de la ut huset for salg i høst, men markede var helt stilt, men nå i februar ble alt anderledes masse folk på visning og huset ble solgt. Så lykke til for dere og, det ordner seg nok bare ha is i magen.

Skrevet

Det kan være en idee å vurdere å bytte megler. Jeg har ei veninne som for et par år siden sleit med å selge sitt hus. Et hus om i utgangspunktet brude ha solgt seg selv. Etter å pratet med en kompis av en kompis som var megler byttet hun megler og i løpet av tre dager var huset solgt, i tilegg fikk hun mer en taksten :) . Før det hadde det ligget ute på markedet i 1 1/2 mnd... Markedet er jo helt andeledes nå, men se undersøk litt... se i vennekretsen om noen kjenner noen som er megler som kanskje kan anbefale en i ditt område som er god... Vis ikke kan dere jo gå på noen visninger og sjekke ut noen dere liker godt.

Når jeg kjøpte huset mitt for noen år siden var jeg på mange visninger med elendige meglere... fatter ikke at de fikk solgt noenting men da var det jo lettere å selge også....

Skrevet

Vet du om de tok huset bort fra finn.no i mellomtiden? Vi er usiker på dette. Nå har det ligget ute i ca. 3 uker og vi har hatt to visningshelger. Ca. 15 på liste og flere som har virket mer interessert...Nå ringte det en i dag, så vi skal ha privat visning i morgen. Dette med private visninger skjer jo ikke om vi tar huset helt borti noen uker...Megler mener derfor bestemt at vi skal ha det liggende ute, mens en eiendomsvenninne av meg mener vi skal ta det bort...

Skrevet

Vi var i kontakt med flere meglere og vi synes han vi har har har gjort en god jobb med presentasjon, markedsføring og ikke minst, på visningen. Han har en "tyngde" i byen, og selger mye...Så tror ikke det står på han...Markedet er kun litt rart, og det får vi føle på nå. Kjenner nettene er søvnløser - det er jo snakk om så mye penger og snart sitter vi med to hus......

Vi lurer på å ta det bort fra nett i noen uker, men det er det delte meninger om. Noen mener vi bør ha det liggende (bl.a megler) og f.eks i morgen skal vi ha en privat visning - som vi ikke hadde fått med oss om det var tatt bort. Men så er den en fare for at folk ser "seg lei" på den boligen da...

Stress...

Skrevet

Skal jeg fortelle deg om STRESS eller??? Vi la ut for salg i februar 2007, og har enda ikke solgt!!! Så her i gården har vi måttet ha is i magen i ett år!!! Vi har heldigvis ikke kjøpt noe annet enda.

Nå skal det sies at vi bor i en andelsleilighet med stor fellesgjeld da. Så folk er skeptiske. Vi har også en megler som selger mye, beste i byen faktisk, men han har heller ikke klart det. Vi byttet megler i august etter en mnd pause, men det hjalp ikke. Er ikke noe annet å gjøre enn å være tålmodig gitt! Men det er forferdelig frustrerende!!!

Skrevet

Jeg sleit med å få solgt leilighet, og ba megler legge den inn på finn på nytt, slik at den kom på toppen igjen. Vet ikke hvor huset deres er, men min var i Oslo der det ble lagt ut flere sider i uka, så havnet litt for langt bak etter hvert... Hadde imidlertid is i magen,, og fikk solgt til takst etter noen måneder...

Jeg ville ikke tatt det bort fra finn, for som du sier, man kan gå glipp av en privat visning, og det kan være at den personen er den som faktisk vil ha huset...

Vet ikke hvordan det ser ut inne, men er det slitent, kan det lønne seg å koste på et par strøk lys maling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...