Gå til innhold

Hvor lenge borte fra barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn, som akkurat har fyllt 3 år, skal være med på hytteferie med sin farmor og tante og hennes barn. Jeg har vondt for å sende han av gårde i nesten en uke (tirsdag-søndag). Har vært borte fra han så lenge en gang tidligere og det var ille - synes jeg. Min sønn var også helt rar når jeg kom tilbake - han hadde hatt det veldig bra, men også helt tydlig savnet meg.

Er jeg egoistisk? Problemet er at hvis jeg ikke går med på det får han antakelig ikke dratt i det hele tatt, for jeg er i full jobb og får ikke kjørt han dit (2,5-3timer), min mann er utenands...og jeg tviler på at farmoren gidder å hente han senere.

I og med at vi bare har han - enda, er jeg ekstra engestelig, kanskje... Kanskje det hadde vært enklere, og at jeg hadde syntes det bare var deilig hvis jeg hadde hatt en liten en til...

Huff, vanskelig dette. Også i og med at det er snakk om svigerfamilie som spør, tror de synes jeg er overbeskyttende nok som det er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var akkurat noe jeg selv kunne ha skrevet..

Jeg hadde det sånn i høstferien, hvor ungen skulle være med svigermor, svigrinna mi og hennes barn på hyttetur. Skulle "bare" være fra mandag - fredag. Det var litt motvillig jeg sendte ungen avgårde, men da var svigermor også dagmamman, så jeg hadde på en måte ikke noe valg..

Jeg trøstet meg med at ungen sikkert hadde valgt å være med selv om hun kunne velge selv, og at hun kom til å kose seg med søskenbarna sine osv...

Da torsdagen kom hadde jeg sånn lengsel at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre av meg, og sa til meg selv aldri så mange dager bort en gang til.. og den følelsen satt jeg også igjen med da hun kom hjem, og var en skikkelig D-unge. Det var helt tydelig at hun hadde fått vilja si alle disse dagene, og vi hadde et helvete de neste dagene etter, for å "plukke" av henne flere ting... (både svigermor og svigrinna mi har veldig forskjellig syn på oppdragelse, fri barneoppdragelse, så overgangen hjem ble stor for lille ungen vår).

Så hun skal ikke være med de så mange dager på en veldig lang stund...

Skrevet

Mine foreldre hadde sønnen en uke i fjor sommer, da var han 2,5 år... Og det gikk veldig bra syns jeg, fikk gjort utrolig masse de dagene.. Merket ikke noe på han heller da jeg kom nedover til han.

Skrevet

Tror nok at sønnen din kommer til å storkose seg, tror nok det er deg det blir verst for ;) Det lengste jeg har vert borte fra tulla er fra fredag til søndag (hun er to år), da var hun på overnattings hos oldeforeldre. Det gikk strålende, var nok mammahjertet som gråt mest da hun ble levert ;)

Skrevet

Det var nok ikke pga at hun "hadde fått vilja si" at hun var en d-unge som du sier. Det er en helt natulig måte å reagere på når de har vært borte så lenge, og de fleste forstår vel at negativ oppførsel er et oppmerksomhetsbehov??

Så det gikk nok helt sikkert bra, men la nå barnet ditt få reagere på å endelig få komme hjem:-)

HI: det er lett å tro på det alle sier om det nok bare er mammahjertet som blør , at barnet har godt av det osv..

Jeg syns så mange dager er for mye for min 2-åring og selv om jeg hadde sendt min 3,5-åring avgårde så mange dager som er veldig glad i å være borte, så vet jeg at hun hadde reagert slik den d-ungen over her gjorde:-) Det er helt naturlig at de gjør det. selv om de har det bra på tur.

Så føl på det..

Gjest NydeIig
Skrevet

På mandag reiser jeg bort, far skal ta kveldstellet på gutten vår, det er jo greit nok, det gjør han ofte nok, men forskjellen er jo at jeg ikke er der på tirsdag når han våkner. Jeg kommer ikke igjen før torsdagkveld forhåpentligvis til kveldstellet.

Jeg "må" reise bort pga dødsfall i familien, og jeg tar kun med meg babyen jeg ammer. Så størstemann på akkurat 2 år, skal være igjen hos pappa.

Jeg kvir meg, jeg har aldri vært så lenge borte fra han, ikke engang da jenta vår ble født, og da kom han jo på besøk på sykehuset hver dag.

Så ingen erfaringer enda, men jeg kan forstå at du kvir deg litt, og tenker på det.

Skrevet

Det er jo merkelig rart at ungen er sånn bare når hun har vært med svigermor eller tanta si da... aldri når ho har vært hos min mor eller søster..

(hadde innlegg 2)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...