Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hei..jeg har begynt å bli plaget med bekkenløsning..idag måtte jeg bare gi meg på det å gå hjem fra jobb.. Jobber i produskjon, og kjente jeg ble værre og værre til lengre jeg stod.. vi har 3 økter på 2,5 t hver..i mellom har vi 25 min pause. 1.økta går greit..kjenner det ja, men holder ut 2. økta kjente det enda mere..og jeg bare så på klokka å tenke jeg skal holde ut til paus..og da gikk jeg hjem!! Vi har ikke muliheter til å sette oss ned..står å jobber i 2,5 t og man vrir jo på bekkenet og bøyer seg alt etter hvor man står.. Nå har jeg i tilegg fårr stått der det har passet meg best ang bekkenet..men det går ikke lengre.. Så på onsdag skal jeg ha time hos legen min..vet han er en sånn fyr som ikke skriver så fort ut sykmeldinger...men spent på om han vil gi meg 50% iallefall..jeg har ikkelyst å være 100% enda..er bare 12 uker..så har jo lenge igjenn..kjedelig å gå hjemme å surre også
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Så lenge du er ærlig å forteller hvordan du føler det så går det sikkert greit. Men tror nok det er lurt av deg å prøve gradert først. Samtidig så er det veldig smart å gå og få behandling for plagene dine. Snakke med legen for å høre hvilken type behandling han vil anbefale for dine smerter :-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 nå vet jeg av erfring fra siste svangerskapa (samme jobb) at jeg ble mye bedre når jeg ikke jobbet..at det er jobben som gjør at bekkenet mitt blir værre.. Skal jo ha et liv etter dette svangerskapet også!! Så da er det iallefall ikke god behandling å fortsette å jobbe som før pluss behandlig hos fysioterapaut..men sist hadde jeg annen lege og ingen problemer med sykmelding.. Men hørt det er strengere å få sykmelding nå enn før også..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ja skjønner det, men kanskje du får litt mere velvije fra jobben tenkte jeg. MEN det er selvfølgelig du som må kjenne på kroppen om du i det hele tatt klarer å jobbe, ingen andre enn deg som kan vite det! Hvor enkelt det er å få sykmelding tror jeg er veldig variabelt fra lege til lege. Men så lenge man har problemer så burde det ikke være noe problem å få sykmelding uansett! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Det ER vanskligere å få sykemelding nå enn før... dette fordi det var FOR lett før! Du skal virkelig være plaget for å få 100% sm. Tror nok han foreslår halve dager e.l. Du vil nok uansett merke stor forskjell på å jobbe fullt og helt, om det er jobben som gjør deg dårlig..
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Du skulle hatt min lege. Det var hun som sa det til meg før jeg ble gravid denne gangen at jeg skulle sykemeldes fra dag en, og ut svangerskapet siden jeg har hatt to senaborter tidligere. Skulle bare mangle synes jeg at jeg ikke skulle bli sykemeldt, men det er jo ingen selvfølge egentlig. Har en jobb da der jeg tar mye fly hit og dit i all slags vær i Nord - Norge, flere ganger i uken, så sånn sett var det ikke noe gunstig for meg å jobbe nå heller. Kunne ikke bli omplassert på bakken heller. Føler meg i superform, og sikkert mange som er i mye verre form som ikke får sykemelding, men siden man ofte må kjempe for å få det, så grep jeg tilbudet om det med begge hender. Skift lege hvis det ikke blir for mye bry. Greit nok at man skrev ut sykemelding for lett før. Men det er da ikke så mange ganger man er gravid, og man trenger faktisk å tenke litt på seg selv og barnet. Men hvis du for eksempel får halve dager, så kan det jo kanskje være en løsning hvis du selv føler du klarer det? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå