Selvstendig Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Heisann! Jeg har fulgt med på dette forumet i mange måneder nå og har en uke igjen til termin. Må si at jeg er imponert over hvor målrettet og iherdige mange av dere er for å nå målet deres, jeg har stor respekt for det og ønsker alle lykke til, vet ikke om jeg hadde klart å holde det gående selv. Jeg har selv vært heldig med treff på første forsøk med inseminasjon ved Stork, og har hatt et fullstendig ukomplisert svangerskap og er veldig takknemlig for det. Har også blitt møtt utelukkende med fasinasjon og positiv interesse fra helsevesenet til nå, noe jeg forstår ikke er en selvfølgelighet........ I den forbindelse lurer jeg på om noen har noe erfaring fra Ullevål, hvordan dere har blitt møtt der, på føden altså???? Regner med at det er personavhengi, men lurer likevel. Er alene og skal ha med mamma og ei veninne, så det blir jo spørsmål!!!.... og det er greit det da. Men er vel ikke klar for å forsvare valget mitt hverken under eller etter fødselen......hehe..det kan bli månelyst.... Håper så inderlig dette blir et fruktbart år for alle dere som ennå prøver.
Oh'rly Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Så spennende at du er så nær målstreken =) Håper du får en flott fødsel! Har ikke tenkt så mye på hvordan jordmødrene vil møte oss i vår situasjon, tar det vel som en selvfølge at jeg skal få skikkelig behandling uansett. Det er jo ikke ulovlig å være singel fødende i Norge, så jeg kan egentlig ikke se de har noe med hvordan vi har klart å bli gravide. Mitt møte med helsevesenet etter at jeg ble gravid har vært som ditt; de er nysgjerrige og positive. Men hvis jeg skulle bli så uheldig å møte på en moraliserende heks på Ullevål (for ja, jeg skal også dit) vil jeg nok be om å få en annen jordmor - for fødselen vil være den desidert største opplevelsen i mitt liv og ikke pokker om jeg vil kaste bort energien min på "dårlige vibber". Lykke til med den siste innspurten, ikke glem å fortelle hvordan det gikk etterpå! =)
callmebecka Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg fødte et storkbarn på ullevål for halvannet år siden. Møtte bare oppegående mennesker som ikke syntes å bry seg om noe annet enn hvordan jeg og barnet hadde det ) Ved en anledning kom det en overlege inn og snakket til meg som om jeg hadde en mann et eller annet sted, jeg orket ikke korrigere han der og da. Litt senere på dagen kom han inn for å unnskylde seg, han hadde da lest journalen min ordentlig. Han understreket at det overhodet ikke var noe tema på Ullevål, at de hadde tatt imot maaange storkbarn, og at han ville beklage feilen. Overgikk alt jeg hadde forventet, og trengt, men hyggelig var det. Lykke til med fødselen! Gleder meg til din glede melding om at babyen er ute!
Selvstendig Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2008 Takk skal dere ha!! Og det det er godt å høre de er oppegående på Ullevål, det er jo sånn det skal være!! Gleder meg til å fortelle om overstått fødsel og håper ikke det blir altfor mange dager over termin:-) Sender lykkeønskene tilbake!!
pluss71 Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg fikk datteren min på KK i Bergen, og ikke på Ullevål der du skal føde. Men, som deg, var jeg vel ikke så innstilt på noen lange forklaringer på bakgrunnen for at jeg var alene akkurat under fødselen. Tror det sto nevnt i journalen, siden jeg fortalte det på ultralyden i uke 18, men det virket ikke som om de visste det. Uansett... det var overhodet ikke noe tema under fødsel hvorfor jeg var alene. Jeg valgte å ikke ha med meg noen, og de tok seg nok kanskje ekstra godt av meg på grunn av det (det hele gikk veldig fort da, så de rakk ikke å dulle så veldig med meg før jeg ikke var alene lenger, men hadde en liten baby i armene!)... Jeg husker jeg tenkte da og etterpå at her har sikkert sykehuset en policy på at slike ting har de ikke noe med, og at de forholder seg til en som en kommer, enten alene, med venninner eller mødre eller andre... tror ikke du har noe å frykte der :-) Masse lykke til med fødselen da - du har utrolig mye kjekt i vente :-)
Deneb Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Vi fødte på Ullevål i 2006, og møtte ingen fordommer eller spørsmål i det hele tatt. Lykke til med fødsel og barseltid! )
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Jeg fødte på Ullevål i fjor. Har bare positive ting å si om jordmødre og leger jeg møtte. Hadde en laaang fødsel og møtte derfor mange ;-). Barselavd og hotellet er jeg imidlertid ikke veldig imponert over. Der var det mye mas om "mannen min" og jeg orket ikke å forklare alle jeg var i kontakt med. Men forhåpentligvis får du en normal fødsel og et kort opphold etterpå. Du er i trygge hender og det er det viktigste! Lykke til!
nelliej Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 jeg vet ikke så mye om det å føde storkebarn på ullevåll,men da jeg skulle føde min sønn der for 14 årsiden fikk jeg gjennom gå fordi jeg satt i rullestol. De ville sette,meg under observasjon men jeg slo tilbake gjennom media og byttet til aker,men det er jo en stund siden men disse holdningene er nok der ennå etter hva jeg har hørt budskapet mitt er at holdninger må slites ned uanset hva de gjelder og det tar tid og noen må ta den møkka jobben det er å være de første, einstein sa en gang:"Det er frusterene å leve i en tid hvor det er lettere å spalte et atom enn å endre folks holdninger." Ting tar tid konvensjonene er som store troll,men de sprekker i sola Holdninger ligger i enkelt mennesker så bruk magefølesen for hva den er verdt mitt råd ikke gi deg i kast med mer enn du kan takle en fødsel er en viktig ting og det skal oppleves trygt og godt for deg og barnet ditt Er det noen med dårlige vibber sky dem men det kan være at det er greiere med storkebarn enn det er å være rullende mor..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Heisan! Nærmer meg også termin - en liten storkbaby ventes i mars. Skal føde på KK i Bergen. Har så langt bare møtt profesjonelle holdninger i helsevesenet. Det står på helsekortet mitt at jeg er inseminert, men ingen har kommentert det. Så jeg regner med at holdningen også under fødselen blir helt grei. Skal også ha med mamma - og det er jo ikke helt uvanlig uansett forhold. Hun har vært med på kontroller på sykhuset og det har blitt kommentert at det fint at det er en med. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Til nelliejohansen. Er det bare rullestolen som er årsaken til at du blir dårlig behandlet? Fint hvis du bruker punktum, da blir det lettere å lese.
nelliej Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Ja jeg regner med det fordi jeg lever et normalt liv ellers......... Var det noe sesielt annet du hadde i tankene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå