Hera83 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg skal søke på nytt studium til høsten for å få penger fra lånekassen. Har termin i juni. Er dette rett rekkefølge på det jeg må gjøre: 1.Søke studium, 2. Når jeg får opptak, søke om permisjon, 3. Søke om stipend fra lånekassen?? Syns det er vanskelig å skjønne det som står på siden til lånekassen. Men det er jo noe om at jeg kan få støtte på sommeren også? Siden jeg har termin i juni blir det jo noen mnd uten penger? Er det noen som har peiling?
*Super*Mamman* Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Hvis du har termin i juni, og ikke får studieplass før til høsten, har du nok ikke rett på fødselspenger i fra lånekassa.. For å få det, må du ha hatt rett til fødselspenger i fra dem i minimum 6 mnd før terminen din..
*Super*Mamman* Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Mente at du må ha hatt rett til lån/ stipend i fra dem i minimum 6 mnf før terminen..
*Willow* Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Om du er student nå, søker du om fødselstipen fra juni, er et eget søknadskjema for det. Er du derimot ikke student, får du ikke fødsesstipend heller. Du kan selvsagt få vanlig lån, det blir f.o.m august i så fall.
Hera83 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Glemte å si at jeg er i utdanning nå, men den avsluttes i juni. Derfor må jeg søke på et nytt studium for å få penger. Regner med at alle vet situasjonen min vettu, så da glemmer jeg å skrive det.. Hehe
fire på rad Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Lånekassen er i grunne grei å forholde seg til sånn sett; du søker om studieplass, og lån og stipend som på vanlig måte. Det kommer jo litt an på hva slags studium du søker på i forhold til når du får svar om opptak -det kan jo hende du ikke vet noe sikkert før langt ut i juli. Du har krav på ti mnd stipend uansett om du har permisjon eller ikke så pengene skal du nok få. Og du får støtte for tre uker før fødselen finner sted så mest sannsynlig trenger du ikke gå lenge uten støtte. Eneste aberet er at du ikke kan søke om fødselsstipend før etter at fødselen har funnet sted. Send da søknaden med fødselsattest e.l pluss kopi av søknadspapirer eller bekreftelse på opptak på nytt studium!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå