lillegutt mars o7 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Hvor mye skive bør en gi til en gutt på 10,5 mnd? ( på et måltid) Han får ca full porsjon med Nestlè fullkornsgrøt eple 8 mnd,men nå holder vi på med tilvenning av skive,og da lurer jeg på hvor mye brød tilsvarer en porsjon grøt?Har delt skiven opp i bittesmå biter og hatt opp yoghurten hans.Andre tips til hvordan få en som brekker seg og spyr lett til å bli vant med skive/klumper/biter? (har hatt problemer med lukkemuskelen,så her er vi litt sent ute når det gjelder skive og mat med klumper og biter. ) lillegutt mars o7
lillegutt mars o7 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Ingen som har et råd å komme med?
Sjefsmegga Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Ikke stress med det, gi grøt en stund til, men gi litt skiver i tillegg, det gjør jeg med minsta på 9mnd. 2åringen var veldig pysete på klumper og nekta å spise skiver før hun var 1år, gikk greit til slutt det også. Kan være en idè å dyppe brødbitene med pålegg i litt melk eller mme. Det gjør jeg til minsta i hvertfall.
Salat Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg gir brød til han(7mnd) ikke vil ha mer, så fyller jeg på med frutti. Det tar laaaang tid å spise da. Han får en bitteliten bit inn i munnen og smatter til den er oppløst og borte. Får i seg litt over 1/4 til et måltid. Kan du ikke bare gi så mye han vil ha?
Salat Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 .....og fylle på med noe han liker! Så spiser han sikkert mer brød etterhvert.
lillegutt mars o7 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2008 Det var et lurt tips =) Nei,stresser ikke i det hele tatt med det!Her må alt tilvennes i veldig rolig tempo,ellers kommer det opp igjen..!Bare lurte på hvor mye brød som tilsvarer en porsjon med grøt?Kan avogtil være litt vanskelig å se på han når han er mett.Kan f.eks riste på hodet og skyve maten vekk,for så å spise opp alt kjempefint og være glad og fornøyd to min etterpå ;-) Er en liten luring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå