fiffimamma Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er nå i uke 38 med mitt 2 barn. Jeg er den første i gjengen som har barn og er den første som får mitt andre barn også. Nå har ei veninne blitt gravid for første gang og er i uke 14. Jeg tenkte jeg skulle lage en liten sånn gravid startpakke for henne bare for morro skyld. Hvilke ting eller hva som helst er det dere har vært avhenige av i graviditeten deres? Hva har hjulpet på humøret, formen, utseende etc..... Blir veldig glad for tips til hva jeg kan ha oppi denne startpakken..
mamma`n til nurk Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Varmepute!!! Bra for ryggsmerter etc, og er gull verd mot slutten av graviditeten! Har vært helt avhengig av den i dag.. Fotbad, bodylotion/bodybutter mot tørr hud, dusjolje etc. (paracet? er ikke alle som vet at man må holde seg unna ibux)
mamma`n til nurk Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Kanskje en babybok? Jeg fikk en bok av venninnen min da jeg ble gravid som heter Cappelens store bok om Barnet 0-6 år. Kjempefin bok!!
Makko med to små gutter Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Min kjære elskede samboer! Vi har vært sammen så lenge at han kjenner meg nesten bedre en meg selv :-) -han veit når han skal holde rundt meg - når han skal gi meg mat - når han skal gi meg kos og klapp - når jeg trenger underholdning - når han skal gi meg fred Bare tanken på at han skal være borte i nesten en uke får meg til å få klump i halsen
Jannamor Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg synes jo og samboeren min er den eneste og beste jeg kan få. Ikke at det hjelper i din pakke. Jeg synes det er innmari godt med massasje. Det er jo ganske dyrt, men et gavekort på mammaspa ville jeg jublet for
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Kan ikke svare deg på spørsmålet for jeg er ikke så langt på vei. Men ville bare fortelle deg at jeg synes det var en utrolig fin idé, venninnen din er kjempeheldig som har deg. Tomlene opp for deg altså!!
fiffimamma Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 Takk for det Skrekkblanda fryd.. var noe jeg kom på at jeg gjerne ville ha funnet i butikkene eller en plass da jeg var gravid for første gang.. her er listen min så langt da..: Jordnøttolje Bringebærte Samarin (halsbrann) Love Hearts (halsbrann) Lommetørkle (gravidtårer) Paracet (eneste en kan bruke mens man er gravid) Noe godt å bite i (noe har en alltid lyst å kose seg med) Svangerskapsdagbok (morro å se tilbake)
MadameMimm Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Var avhengig av langt flere ting under første graviditet enn dette, da alt var nytt da. Denne ganger trenger jeg kun APPELSINER i lange baner.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Bringebærte, det hørtes godt ut. Hjelper det for noe også? Er helt grønn på dette jeg. I min 11.uke med førstemann. Og hva er jordnøttolje for? *flau* Jeg hadde satt pris på en deilig fot - eller håndkrem. Eller leppepomade fra Decleor, med sånn deilig aromaterapiduft.
fiffimamma Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2008 He he ikke lett å vite alt... Jordnøttolje bruke man for å smøre seg inn nedentil i ei lita stund før termin for å unngå å revne.. Jeg gjorde det hver kveld sist månenden med førstemann og hadde en styrtfødsel i seteleie og måtte bare sy to bittesmå sting.. De på føden var sjokkert.. Om det var oljen som hjalpe eller om det hadde gått slik uansett vet jeg ikke, men det er ett gammelt kjerringråd.. Så jeg driver nå på denne gangen og... Bringebærteen eler bringebærkapseler kan være med på å effektiveisere riene dine når de først komme.. Og som sagt jeg fikk en styrtfødsel så jeg er nå så dum at jeg tror det fungerer.. men det er bare nok ett kjerringråd..
Makko med to små gutter Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 ups leste vist ikke hele innlegget jeg... Du kan nok ikke gi bort samboer'n min :-) Hva jeg hadde blitt mest glad for å få? Egentlig noen som gav bikkja noen ekstra lufteturer... Sånn å kjøpe i butikk? en god shampo! og ansikts "rens". både hår og hud har sett ganske jævlig ut her en stund...
fiffimamma Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2008 He he lett at det går fort i svingene Makko_og_Mini.. Nei jeg håper da for all del jeg ikke finner samboeren din i butikken til salgs nei hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå