Gå til innhold

Blir det tatt hensyn til graviditeten din på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forventer ikke noe spesial behandling, men hadde vert bra om noen tok hensyn til meg. Har rygg plager og bekken løsning i den grad at det er vanskelig å sove om nettene pga smerter. Er i uke 22 nå.

Jobber i barnehage, på småbarns avdeling. Blir mye tunge løft og av/på kledning. Er ute på tur med nedlessede tunge vogner, og dette gjør veldig vondt i oppover bakkene. Er ikke mulig å bytte til 3-6 års avdelingen, pga andre som har ryggplager der.. Har ikke sagt så mye om dette til de andre, liker ikke klage. Men ble sykemeldt 50 prosent for 4 uker siden, går til behandling, og styrer og de andre vet hvorfor. Da styrer spurte hvorfor, var jeg ærlig og sa hvor vondt jeg egentlig hadde. Da var hun mest opptatt av å fortelle hvor vondt hun hadde det i sine graviditeter, men hun jobbet da bare 40 prosent på avdelingen, og 60 på kontoret, og ble fullt sykemeldt i 5. mnd.

Men likevel blir det ingen tilrette legging, gidder bare ikke å mase om det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har kontor jobb men synes likavel folk driter stortsett i om en er gravid eller ei....sitter i trekken, har like mye stress som før og det er ikke muligheter å være noen få minutter i ro & fred...noen ganger vanskelig å ta lunsj pause , overtid etc. Sjefen spurte meg til og med om jeg kunne la være å ta ut noe som helst ferie til permisjonen starter. Hallo..det er jo flere måneder til. Har jobbet 60 % den siste måneden men skal prøve meg på 100% igjen. Ikke særlig motivert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...