fire på rad Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Prøver her og siden det ikke var mye respons å få på skravlesiden... Dere som nå er gravide med tvillinger, men som har vært gravide med et barn tidligere, når begynte dere å merke størst forskjell?? Jeg tenker på magestørrelse og aktivitet i magen. Er det veldig stor forskjell på hvor mye spark dere kjenner nå og tidligere?
moden mamma Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 For meg har hele svangerskapet vært annerledes.. nesten fra dag 1... Alt har vært dobbelt så mye av - og alt mye tidligere... så - for meg er absolutt alt annerledes. (også mage) Å ha 2 barn i magen er noe helt annet enn 1 (har født 2 tidligere). Har tidligere besvart det spørsmålet med; Totalt kaos i forhold... (sparka altså..)
erblitt tvillingmamma:) Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Dette er mitt 4. svangerskap og jeg hadde ingen anelse om at det var 2 før ordinær UL i uke 20. Ikke hadde jeg hatt noen flere svangerskapstegn enn tidligere ei heller var magen særlig større, såvidt jeg husket...nå var jo sf på UL godt over gjennomsnittet da, men det var bare et fåtall utenom familien som visste jeg var gravid;) Jeg kjente ikke særlig med liv heller før etter jeg hadde vært på UL. Men fra uke 20 - 22 var det en radikal forandring! Plutselig struttet magen som bare det og liv ble det overalt Men sånn i starten så merket jeg null forskjell..
Sol med 2! Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg merket tidlig at jeg var usigelig trøtt. Fra uke 5-6 og til ul i uke 9 sov jeg mesteparten av ettermiddagen og nesten hele helgen. Magen kom før, men det er jo vanlig for andregangsgravide. Først i uke 16-17 skøt den virkelig fart og vokste fra "vanlig gravide". Når det gjelder spark så er det veldig mye av det, i alle retninger og sparkene opp mot ribbeina (som jeg synes er veldig ubehagelig) starter før (uke 23/24). Lurer du på om det er 2? Hvor langt er du på veg?
* vannmamma * Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 Jeg begynte å bli veldig oppblåst i uke 6-7, men tenkte at det sikkert er fordi det er andre gang. Fikk "mage" relativt tidlig forrige gang også. Jeg var på ultralyd i uke 8 og fikk jo påvist tvillinger med en gang. Etter dette har jeg bare fortsatt å vokse. Er 11+6 i dag og har symfysemål som om jeg var 15-16 uker. Har ikke lagt på meg noe. Sparkene må jeg nok vente litt til på. Jeg var faktisk dårligere gjennom hele første trimester forrige gang. Nå var jeg kvalm i uke 6-8, og har heller vært generelt mer sliten og uggen.
Maika1973 Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Magen min begynte å bli større enn første svangerskapet fra omtrent 28 uker. Ellers ikke så mye forskjell tom 28 uker, etter det har det vært litt tungere. Kjente liv fra uke 15, så det var litt tidlig :-).
fire på rad Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2008 takk for mange svar! er fjerde svangerskap dette her, og det skiller seg bare så veldig fra de andre (selv om alle har vært forskjellige..) Symfysemålet er helt på bærtur og jeg kjenner bevegelser overaltl. Har jo vært på ultralyd og der fant gyn bare en, men han kjørte ikke magen rundt for å kikke, satte bare apparatet ned på et punkt på magen og der ble det! De andre gangene har de liksom vært overalt, på sider og opp og ned for å utelukke flere babyer. I tillegg sa fastlege på forrige kontroll at hadde jeg ikke nettopp vært på ultralyd så hadde han sendt meg på ekstra kontroll, for han fikk overhodet ikke mål og mage til å stemme... Jeg svimer av hvis det plupper ut to stk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå