Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 For å gjøre en lang historie kort, så endte d med at jeg hadde ubeskyttet sex med eksen (barnefaren) igår. Og vi hadde d på dagen før eggeløsning. Han sa han skulle hoppe av i svingen, men d gjorde han ikke!! Jeg skylte meg godt i dusjen etterpå. Dette skjedde i går kveld, og idag tidlig før jobb, stakk jeg innom apoteket og kjøpte en angrepille. D jeg lurer på er hvor sikker denne er? Jeg vet jeg hadde eggeløsning inatt, for jeg får sånn blank, slimete utflod. Angrepillen er nødprevensjon på den måten at d hindrer eggeløsning, men hvis egget allerede er befruktet, skjer ingenting. Noen andre som har hatt ubeskyttet på EL dagen, tatt en angrepille, og d har gått greit? Vet jeg var utroli uansvarlig!! Har kke det minste lyst på et nytt barn med eksen!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg synest ikke synd på deg en gang, når du vet du har eggløsning og har sex uten prevensjon.. Du vet jo at det går an å bli gravid ved å hoppe av i svingen....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Aner ikke når jeg har eggløsning. Brukte kondom som sprakk, kjøpte angrepille samme morgen og tok den. Jeg og eks har et barn i dag.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Mener du at du ble gravid på tross av angrepillen anonym? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er en annen anonym... Men angrepillen er dessverre ikke 100% sikker. Og ihverfall ikke i "usikker" periode. Det er ikke meningen å skremme deg, men du vet vel at sjansen er der uansett ved å "hoppe av i svingen"..
Winterlady Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Det som er viktig er å ta pille nr 2 som følger med 12 t (er det tror jeg..) etter den første. Angrepillen forhindrer dessuten ikke eggløsning, men hindrer at egget kan feste seg i livmoren ved å gjøre veggene ekstra slimete eller noe sånt. Det som det derfor kommer an på da, er om du rakk å ta pillen før et evt befruktet egg festet seg i livmorslimhinnene. Da vil ikke pillen ha noen effekt. Det er derfor pillen bør tas snarest etter samleiet det gjelder, og sikkerheten avtar med hver time som går..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Nå er det vel bare en pille, er det ikke? En stund siden jeg tok den, men er ca 13 mndr, og da var det bare en. men kanskje de har gått tilbake til to nå?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jupp. Tok den 5-6timer etter vi hadde hatt sex.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Oooo - bolle i ovnen!!! Gratulerer )
-Amelie- Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Den er langt mindre sikker enn de fleste tror :/ Gynekologen jeg snakket med etter å ha blitt gravid (ved å hoppe av i svingen OG ta angrepille), sa det i grunn var 50/50.... Noen burde spre ryktet.
Singelmamma og banden Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Jeg tok angrepille innen fristen og i dag har de to eldste ungene mine en nydelig liten lillesøster ;-) Så den gjorde ikke jobben sin nei. Vet om ei til som fikk en i februar i fjor, på tross av angrepillen. Får håpe den virker for deg da, selv om jeg er glad den ikke gjorde det på meg ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #12 Skrevet 12. februar 2008 Angrepillen er bare sikker i sikre perioder. Rundt eggløsniing er den ikke det. Men lykke til!
Matja Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde sex med bf den dagen jeg hadde eggløsning, uten at jeg visste det da, for jeg tenker heller ikke over når jeg har eggløsning. Vi brukte kondom. Han tok den av seg og kom inni meg. Jeg tok en angrepille noen timer etterpå. Velkommen til verden, lille gull, 9 mnd etterpå! Angrepillen virker kun når den ikke trenger å virke - altså når du ikke har eggløsning. Nå har jeg hørt om SÅ mange som har brukt angrepille rundt eggløsning uten at den har virket at jeg ikke stoler på den i det hele tatt. Det må jo være en grunn til at den har virket før liksom. Lykke til! Fortell hvordan det går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå