Gå til innhold

Termin om 13 dager og bihulebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nå på 4 uka med sykdom av ymse art og har i beste fall 13 dager igjen av svangerskapet. Jeg har hatt omgangsyken med feber, oppkast og diare. Så ble jeg forkjølet og mistet stemmen og vondt i halsen. Så fikk jeg høy feber og enda værre hoste som gikk non-stop. Så har det nå altså gått over til en bihulebetennelse som er veldig veldig vond. Det hører også med til historien at datteren min ( som ble 3 år i går..) også har hatt samme opplegget som meg så jeg har ikke akkurat kunnet ligge i 3 uker heller. Nå som fødselen nærmer seg med stormskritt så begynner jeg å få panikk for jeg er fryktelig sliten og har ikke sovet noe av betydning på veldig lenge. Jeg har syndet noe voldsomt med nesespray og brukt Otrivin nærmest konstant i hele svangerskapet fordi jeg har vært så tett. Jeg vet at det er svært lite ellers man kan ta for å lindre bortsett fra Paracet ( forsøker å bruke maks 3x2 i døgnet) men har hørt at kanskje akupuktur kan hjelpe. Noen som kjenner en god akupunktør i Bærum eller området rundt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg kjenner meg igjen her... har også hatt disse sykdommene du ramser opp i svangerskapet, men jeg var heldig og hadde litt lenger igjen til termin..., og nå føler jeg meg frisk (bank i bordet), og har 5 uker igjen...

Det som hjalp meg da jeg hadde bihulebetennelse nå sist var saltvannspray og varmeflaske. Jeg måtte slutte med otrivin, da jeg også hadde brukt det for mye, og det var slitsomt, men jeg måtte bare bstemme meg for at siden nesa er tett, så får jeg puste med munnen...

Istedet brukte jeg MYE saltvann spray, og fikk skyllet skikkelig fodt flere ganger daglig. Lå gjerne bakover med hodet noen minutter etter å ha sprayet. Jeg er også overbevist om at bruken av varmeflaske hjalp meg til å bli fortere frisk. Jeg lå gjerne med den på sofaen hver kveld i noen dager. Flyttet den rundt ved kinnbeinet, øret, halsen hodet...på den siden betennelsen satt...

Masse lykke til... Håper virkelig du får hilt deg litt før det setter igang, og at du får sovet ut...kroppen trenger hvile for å bli frisk også...

Masse lykke til!!

Skrevet

Husk at det er vanlig å bli tett i nesen pga økt blodsirkulasjon! Det går over av seg selv etterhvert! Jeg hadde det veldig mye en periode, men har ikke hatt det siden jeg var i uke 22-26. Er nå i uke 37.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...