Gå til innhold

Har et bæsjespørsmål til dere mammaer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1,5 år bæsjer etter hvert eneste måltid, har gjort det nå i etpar uker. Alt kommer ut igjen, i varierende form & farge....Ofte ganske bløtt(æsj). Han virker helt frisk ellers, ser ikke ut som han har noe vondt i magen eller noenting. Har ikke merket at han reagerer mer på noe enn andre ting.

Bør jeg bli bekymret snart?? Er dette normalt? Han har ingen allergier som jeg vet om, og er veldig glad i all slags mat.

Ble litt mye avføringsprat her, men.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Min venninnes sønn har hatt det på samme vis i perioder - med mange velfyldte, bløte bleier (nesten diare) . Men han har ikke vært syk på noen som helst måte - det har vist seg at det har hengt sammen med tannfrembrudd! Nesten hver gang det har tittet fram en tann (tror det har vært spesielt når jekslene har dukket opp), så har han hatt hyppigere avføring! Kan det hende det er det som skjer med gutten din også?

Hilsen fra meg

Skrevet

Tenner var det første eg tenkte på og. Trur det er ganske normalt at avføringsmønsteret varierer, og blaut avføring er teikn på tannframbrot.

Skrevet

det er nok veldig opp og ned når det kommer til ungene..

guttungen min har "diareperioder" innimellom fortsatt,men det er mer stabilt nå enn hva det var når han var mindre..

og det har ingen ting med verken tenner eller matinntak å gjøre..

det er bare slik det er...

med mindre det virker til at ungen har ubehag eller smerter ved det hele så må man bare ta det med ro...

Skrevet

Han har fått de tennene han skal ha, ikke 2- årsjekslene da. Så tror ikke egentlig det er tenner på gang.

Kanskje jeg bare bør se det an, han er jo helt frisk og fin ellers. Har inntrykk av at det er veldig mange forskjellige "perioder" når det gjelder unger. Ferdig med en ting, ja så kommer det noe annet.....

Takk for svar:-)

Skrevet

Hvor gammel er gutten din forresten, Sommerfugl?

Skrevet

Datteren min var også sånn da hun var i den alderen. Hun var veldig glad i banan, og fikk i seg mye melkeprodukter, så jeg tenkte at det skyldtes det...

Skrevet

Jeg tror kanskje du burde ta han med til lege å få tatt en cøliaki prøve av han......

Skrevet

Kan være 2 års jekslene. Min sønn fikk de ganske så tidlig

Skrevet

Blir besjen slimete, bør du oppsøke lege. Da bør han ta en cøliaki test. Ofte første tegn på glutenintoleranse.

Men se det an:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...