små Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Har særemne i morra, og jeg bytter promlemstilling i ett sett. Jeg finner ingen jeg føler jeg kan klare å svare godt nok på! Trenger MANGE tips.. Gymnaslærer Pedersen Møte ved milepelen The Wave De er de jeg har særemne om... æsj !
Pixie Power Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 He he, tenkte først stakkars, er det ikke nok problemer her inne, så du må lage deg noe også ;-D Har ikke noe å bidra med, sorry. Men lykke til med særemnet :-)
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Du tror ikke det vil være en god ide å velge litteratur ut fra problemstillingen/tematikk, i stedet for omvendt? Men om de tre bøkene er spikra virker det i hvert fall naturlig å fokusere på hva som kan gjøre at totalitære og ekstreme ideologier får voldsom oppslutning.
små Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Greia er at det ikke er valgfritt!! Det er de bøkene vi skulle lese (og se the wave).. derfor det er så teit..
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Ah, ok. Vel - totalitære ideologier er vel cluet. Hva får tilsynelatende normale, oppgående mennesker til å bli ekstremister.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Trekk likheter mellom the wave (den må da ha gått ut på dato) og 2. verdenskrig. Misnøye->krav om endring->lette å lede
små Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 Vi må ha samme problemstilling på alle.
små Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 ->>- Ja, du er inne på noe, men hvordan skal jeg klare å svare på det på 5 timer? :S Hmm, eller, jeg har jo mange svar... Men har du lest "møte ved milepelen" ? "Jeg" personen sier at han ikke har klart "oppgaven" sin eller noe sånt..
små Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2008 Herregud, jeg skjønner ikke den siste boka:S (møte ved milepelen)... huff...
Gjest ->>- Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Særemne på fem timer? Sært. Du behøver vel neppe svare på det, bare diskutere. Har ikke lest den så nylig at jeg husker detaljer, nei. Men du kan sikkert finne ørten tolkninger av alle bøkene ved å google litt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 jeg må mobbe deg litt elskede. når jeg ser hvor langt du er kommet så blir jeg litt mindre beskymret for meg selv i forholdt til i morgen ;-) heheh lykke til. dette greier vi :-)
små Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. februar 2008 ja, det er nytt opplegg. I steden for en oppgave vi kan jobbe med, skal vi ha en heldagsprøve...SUPERT! Og i tillegg fikk vi ikke bestemme bøkene/filmen selv.. Men, de må jo prøve ut nye ting :S Møte ved milepelen har jeg nesten ikke funnet noe om.. gymnaslærer og wave går bra, de skjønner jeg...men milepelen skjønner jeg ingen ting av.. Eller, jeg begynner å skjønne litt. hehe. Vi er to her som sitter og jobebr sammen nå..fått barnefri, så har hele natta på å virkelig skjønne den Tusen takk for hjelpen forresten
små Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2008 syns ikke du skal mobbe meg.. slem er du hehe.. Men jeg tror jeg overlever i morra...KANSKJE! hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå