Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne en problemstilling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har særemne i morra, og jeg bytter promlemstilling i ett sett. Jeg finner ingen jeg føler jeg kan klare å svare godt nok på!

Trenger MANGE tips..

Gymnaslærer Pedersen

Møte ved milepelen

The Wave

De er de jeg har særemne om... æsj !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, tenkte først stakkars, er det ikke nok problemer her inne, så du må lage deg noe også ;-D

Har ikke noe å bidra med, sorry. Men lykke til med særemnet :-)

Skrevet

Du tror ikke det vil være en god ide å velge litteratur ut fra problemstillingen/tematikk, i stedet for omvendt?

Men om de tre bøkene er spikra virker det i hvert fall naturlig å fokusere på hva som kan gjøre at totalitære og ekstreme ideologier får voldsom oppslutning.

Skrevet

Greia er at det ikke er valgfritt!! Det er de bøkene vi skulle lese (og se the wave).. derfor det er så teit.. :(

Skrevet

Ah, ok. Vel - totalitære ideologier er vel cluet. Hva får tilsynelatende normale, oppgående mennesker til å bli ekstremister.

Skrevet

Trekk likheter mellom the wave (den må da ha gått ut på dato) og 2. verdenskrig.

Misnøye->krav om endring->lette å lede

Skrevet

Vi må ha samme problemstilling på alle.

Skrevet

->>-

Ja, du er inne på noe, men hvordan skal jeg klare å svare på det på 5 timer? :S

Hmm, eller, jeg har jo mange svar... Men har du lest "møte ved milepelen" ?

"Jeg" personen sier at han ikke har klart "oppgaven" sin eller noe sånt..

Skrevet

Herregud, jeg skjønner ikke den siste boka:S (møte ved milepelen)... huff...

Skrevet

Særemne på fem timer? Sært.

Du behøver vel neppe svare på det, bare diskutere. Har ikke lest den så nylig at jeg husker detaljer, nei. Men du kan sikkert finne ørten tolkninger av alle bøkene ved å google litt.

Skrevet

jeg må mobbe deg litt elskede. når jeg ser hvor langt du er kommet så blir jeg litt mindre beskymret for meg selv i forholdt til i morgen ;-) heheh

lykke til. dette greier vi :-)

Skrevet

ja, det er nytt opplegg. I steden for en oppgave vi kan jobbe med, skal vi ha en heldagsprøve...SUPERT! Og i tillegg fikk vi ikke bestemme bøkene/filmen selv.. Men, de må jo prøve ut nye ting :S

Møte ved milepelen har jeg nesten ikke funnet noe om.. gymnaslærer og wave går bra, de skjønner jeg...men milepelen skjønner jeg ingen ting av..

Eller, jeg begynner å skjønne litt. hehe. Vi er to her som sitter og jobebr sammen nå..fått barnefri, så har hele natta på å virkelig skjønne den ;)

Tusen takk for hjelpen forresten :)

Skrevet

:P syns ikke du skal mobbe meg.. slem er du ;) hehe..

Men jeg tror jeg overlever i morra...KANSKJE! hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...