Gå til innhold

Har dere bleiebøtter??


Aquarius*Løve & Lille Tvilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den der "Angelcare" bleiebøtta (fikk den gratis), og plast-refillene koster ca 250,- for tre stk.

 

Disse tre refillene holder i ca 2 mnd. Dvs at jeg kommer til å bruke 1500,- kroner på plast(!) i året!!!! Et bleiebarn i 3 år = 4500,-!!

 

Konklusjonen: En avfallsbøtte med lokk med en vanlig handle-plastpose duger like bra......Og er mye billigere...

 

Hva koster refiller for andre bleiebøtter, og den holder i hvor lang tid?

 

Noen kloke damer med andre synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor, regnes bleier som våtorganisk avfall, samme som matrester o.l. Til det får vi gratis papirposer fra renovatørselskapet. Eneste minuset er at det ikke er luktfritt...

Skrevet

Ville aldri betalt så mye for å kaste dritt, nei!!

Skrevet

Vi kjøper sånne hvite søppelposer på rull, og hiver bleier i den og kaster.

Skrevet

Min konklusjon er også at spesial-bleiebøtter er bare tull!

 

Her har vi en ganske så vanlig avfallsbøtte med lokk hengende på veggen, med papirpose oppi. Bleier er våtorganisk avfall her også, og lukt blir det ikke dersom man går ut med posen jevnlig. :-)

Skrevet

Det er jo reefill posene de tjener penger på, men der er en sort som har rimligere reefills.

 

Har brukt pose og bøtte med lokk.

Skrevet

Nope! Blir ikke kjøpt mer her nei!!

 

Lukter ikke så ille enda (6 mnd ), men det blir vel verre, men det skal vi vel tåle:-)

Skrevet

bruker en helt vanlig matavfallspose vi som vi kaster daglig

Skrevet

Jeg har en sånn blå fra IKEA. Og den står på trappa. Jeg tømmer den når den er full. Pris: 29,- over 3 år.

Skrevet

Jeg har en rull med brødposer liggende, hiver hver bleie i en pose og knyter knute... blir ikke lukt selv om jeg hiver det i den vanlige søppelbøtta på badet, som t.o.m. står på varmekabler... og jeg er ikke den som går oftest ut med søpla...bleiebøtte er i hvert fall bortkastet, og tar ekstra plass....

Skrevet

Nei, i alt kjøpehysteriet med den gledelige gravid-nyheten, var det en av de tingen vi klarte å se unødvendigheten av ;-)

Skrevet

Vi har sangenic bleiebøtte - og den er vi knallfornøyd med. MEN jeg har begynt å bli mer miljøbevisst i det siste, og prøver ut det å ha vanlig avfallspose i bøtta, og pakke inn bleiene i vanlige små plastposer. Det er billigere og betyr mindre og lettere nedbrytbar plast. Setter bøtta på ei rist på golvet for å minske lukt. Det ser ut til å gå bra så langt :)

Skrevet

Har ei bleiebøtte ja, og den står godt plassert ute i garasjen! Synes ikke det fungerte i det hele tatt! En dårlig oppfinnelse etter min mening!

Skrevet

ikke sett nødvendigheten så det har vi ikke...

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg fikk den gratis på reflex (fra link her inne faktisk) hadde jeg nok ikke hatt jeg heller. Men blir slutt på det nå ja....

Skrevet

nope, kaster bæsje bleier rett i søpla ute uten pose, men vi deler ikke søppel med andre.

tissebleier kaster jeg i søpla inne

Skrevet

Vi har Sangenic-bøtte og kommer ALDRI til å ha bleiebarn i hus uten bleiebøtte!

Skrevet

mayaya: Hvor mye koster refill til sangenic-bøtta da, og hvor lenge holder den? Er bare litt nysgjerrig....:-)

Skrevet

I underkant av hundre kroner, varer ca en mnd. Lenger når det er full barnehageuke.

Skrevet

Iflg mannen koster den en hundrings. Varer lenge.

Skrevet

En måned??? Vi har jammen ikke brukt ti sånne til nå, så den varer sikkert dobbelt så lenge.

Skrevet

Jepp,vi har den Sangenic bøtta og refilene koster 99,-,varer en god stund de..

 

Kunne aldri kastet de drite bleiene hans i søpla..de stinker sååå jævlig,så her syns jeg det er greit med bleiebøtte..

Skrevet

Bleiebøtte var en av de tingene vi på forhånd hadde bestemt oss for at vi ikke hadde behov for av alle tingene man kan kjøpe av utstyr som småbarsforeldre. Men så fikk vi altså muligheten til å hente en gratis på Babyshop og valgt å prøve. Har ikke angret et sekund på dette, den fungerer aldeles utmerket og det blir null lukt ut av den.

 

Vi bruker kun bleiebøtta til bæsjebleier, tisse bleiene kaster vi i posen med all annet søppel. Da varer disse pakkene med 3 stk refiller langt mer enn 2 måneder.

 

Men det fungerer sikkert like greit med å ha små hundeposer som man knyter igjen og legger i bøtta da...... men mindre plast blir det jo ikke akkurat.

Skrevet

Nei, det har ikke vi.

Liker ikke bleiebøtter, jeg.

 

Bruker små poser. 2,3 eller 4 liter.

Tenker miljø, så tar de brukte posene først.

 

Aldri lukt og jevnlig tur til søppeldunken, så det fungerer bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...