Gå til innhold

Endringer ved 3 mnd alder????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var 3 mnd på tirsdag. Da var vi på hs og tok første vaksinen. Han fikk feber i to dager og har vært litt småsutrete. Det virker som humøret er på topp igjen nå. Men nå har rutinene gått helt i ball. Han spiser ikke til samme tider som før, vil ha mat litt før på natten og intervallene er ikke så lange som før.

Har dette med vaksinen og gjøre tro? Eller kan det være noe med økedøgn?

Er det flere som har opplevd endringer rundt 3 mnd alder????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at alt blir så mye bedre ved 3mnd, i det minste at ting blir litt lettere da.... men jeg har bare hatt slitsomme nette (bort sett fra natta etter vaksinen, da sov hun 5 timer i strekk ganger to!!!)

nå er det mat annenhver time (12, 02, 04, 06, 08)

er nok økedøgn, men mor blir litt sliten... spes når det bare er halvtimes dupper på dagtid også...

men.. det går seg nok til!

lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar:)

Uff ja, vi hadde et interval på hele 6 timer vi, men det har krympet til 4 timer:(

På dagtid kunne han sove i 3-4 timer i strekk...... nå er det så vidt han sover en time av gangen!

Jaja, får håpe det glir tilbake til det gamle.... bare puppene får opp produksjonen:)

Skrevet

sliter akkurat med det samme. hun har alltid sovet i 4 eller5 timer på dagen, nå sover hun maks 2,5 time og får mat hver 3 time....slitsomt!

jeg har forsåvidt hørt at de vokser mye nå på denne tiden

Skrevet

Samme her også! Gutten min fikk også vaksine forrige uke, og fikk lett feber og var urolig i et par døgn. Men etter det ble han seg selv igjen, veldig glad og fornøyd, stort sett. Men har merket at det har blitt tull i rutinene her også, spiser oftere om natta igjen, sutrer mer enn før når han legger seg, og nå kan vi bruke mange timer på å få ham til å roe seg, vil bare opp. I tillegg strever han med forskjellige ting, bl a å få smokken inn i munnen selv, noe som tydeligvis gjør ham veldig frustrert og sint! Og så lurer jeg på om det er tenner på gang allerede, så nå synes jeg det er slitsomt...

Regner med det er økedøgn oppi alt dette, håper denne fasen ikke varer så lenge....

Skrevet

Store endringer her også. Hadde fin rytme helt til han var 2,5 mnd. Da plutselig hata han vogna si, skulle ikke sove, og spiste hver 1,5-2 time hele døgnet. Dette har vart i over en mnd! Holdt på å bli gal! De siste tre døgna har det roa seg litt. Det var ingen endring pga sprøyta. Tror bare at de vokser noe sinnsykt i denne perioden, samt at de begynner å få vilje og at det skjer mye oppe i hjenen deres. He,he

Har kjøpt inn maisgrøt og mme, men prøver i det lengste å ikke begynne. Kapitulerte nesten her i forrige uke. Heldigvis ser det ut til at økemnd er over så jeg kan drøye det litt lenger.

Skrevet

ALT endret seg da hun var tre måneder :-) Søvnmønster, spisemønster etc etc, men det gikk seg til ,og det blir bare bedre. De er mer våkne, sover mindre og har noe usannsynlige økedøgn..... Fy flate for noen netter jeg hadde :-) Nå er hun 4 måneder, og den måneden har fått meg ut av ammeboblen og nå er det bra. Lykke til jenter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...