Lillegulle<3 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Er det slik at man har en kvote på hvor mange dager man kan være sykemelt i løpet av 3 år ? Kommer til å være sykemelt 50% ca 3 måneder av dette svangerskapet pga ryggproblemer, og tenker litt på at jeg sikkert skal ha neste innen 3 år. Og da er jo sjansene tilstede for at jeg ikke kan jobbe hele svangerskapet.
mamma`n til nurk Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Kvoten gjelder iløpet av et år. Vet ikke hvor mange dager man har, men når man har brukt opp kvoten må man være friskmeldt i 26 uker tror jeg før man kan sykemld. seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hei, jeg har hørt at man må være friskmeldt 100 prosent i seks mnd, så 26 uker skulle vel stemme. Mener at hver kvote kan gjelde for tre år, men at man tjene seg ny kvote etter seks sykefrie mnd. Ps det å være bare 50% eller 100 % sykemeldt har ingen ting å si for utregning. Bare du er 20 % sykemeldt teller inni kvoten din. Men du kan være så mye du vil sykemeldt i arbeidsgiverperioden uten at det har noe innvirkning på kvoten din.
mto2 Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Du kan vere sjukmeldt i 52 veker (uavhengig av gradering). Deretter må du søke om attføring eller rehabillitering. Når du har brukt opp rettighetene dine, må du jobbe i 26 veker før du får rett til sjukmelding att. Meinar du eigenmelding, så har du anten 12 dagar eller 24 dagar (eller meir) viss de er IA-bedrift i løpet av 12 mnd eller eit kalendarår. Sjekk nav.no
Lillegulle<3 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Okei men da er det jo ikke noe problem da har jeg jobbet meg opp igjen til eventuell neste graviditet takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå