Gå til innhold

ang sykemelding (kvote)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at man har en kvote på hvor mange dager man kan være sykemelt i løpet av 3 år ?

Kommer til å være sykemelt 50% ca 3 måneder av dette svangerskapet pga ryggproblemer, og tenker litt på at jeg sikkert skal ha neste innen 3 år.

Og da er jo sjansene tilstede for at jeg ikke kan jobbe hele svangerskapet.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvoten gjelder iløpet av et år. Vet ikke hvor mange dager man har, men når man har brukt opp kvoten må man være friskmeldt i 26 uker tror jeg før man kan sykemld. seg igjen.

Skrevet

Hei, jeg har hørt at man må være friskmeldt 100 prosent i seks mnd, så 26 uker skulle vel stemme. Mener at hver kvote kan gjelde for tre år, men at man tjene seg ny kvote etter seks sykefrie mnd.

 

Ps det å være bare 50% eller 100 % sykemeldt har ingen ting å si for utregning. Bare du er 20 % sykemeldt teller inni kvoten din. Men du kan være så mye du vil sykemeldt i arbeidsgiverperioden uten at det har noe innvirkning på kvoten din.

Skrevet

Du kan vere sjukmeldt i 52 veker (uavhengig av gradering). Deretter må du søke om attføring eller rehabillitering. Når du har brukt opp rettighetene dine, må du jobbe i 26 veker før du får rett til sjukmelding att. Meinar du eigenmelding, så har du anten 12 dagar eller 24 dagar (eller meir) viss de er IA-bedrift i løpet av 12 mnd eller eit kalendarår. Sjekk nav.no

Skrevet

Okei :) men da er det jo ikke noe problem :) da har jeg jobbet meg opp igjen til eventuell neste graviditet ;) takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...