Gå til innhold

Morsmelk i grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt havregrøt med ris og hvete fra Nestle (4 mnd). Det står man skal tilsette vann, men kan jeg tilstette morsmelk istedenfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hvis det står vann så skal du blande vann i det. Du kan kjøpe maisgrøt 4 mnd hvis du vil blande det med mm:)

Skrevet

Bruk det som står på pakken :-)

Maisgrøt og risgrøt er fine startgrøter som skal blandes med mm.

En annen fordel med dem er at de ikke inneholder gluten (som bl.a finnes i havre), som med fordel kan introduseres litt senere.

Skrevet

Ok... Tanken var bare at den da kanskje ble ekstra næringsrik da hun legger så dårlig på seg... Hi...

Skrevet

Hvorfor sier dere at hun ikke skal gjøre det? Jeg har gjort det innimellom. Ser ingen grunn til at det skal være dumt. Blander seg jo i magen likkavel :-)

Skrevet

Du kan sikkert tilsette mm istedenfor vann,om du vil det. Kan ikke se at det skal skade på noen måte...!? Men vær obs på at den grøten du nevner her er det gluten i!

Skrevet

Vi er mange med glutenbekymring, meg selv inkludert, men leste på ammehjelpen at de anbefaler at man startet med glutengrøt, fordi da får barnet gluten i små porsjoner fra starten. I stedet for plutselig å få en stor porsjon. Virker som om den plutselige store mengden med gluten er det dumme. Morsmelk er bra å å servere gluten i, da blir det visst mindre farlig. Selv begynte jeg med hirsegrøt, og blandet etter hvert mer og mer havre i. Ofte sammen med mm.

Se her, litt nede på sida.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=23

Skrevet

Enig med deg der Charlo.men jeg velger å beg. med litt og litt etter 6 mnd jeg da.:o) trenger jo ikke å begynne med full porsjon med en gang selv om man venter til 6 mnd hehe

Skrevet

Huff, formulerte meg visst litt dårlig :-) Stakkars babyen min har jo ikke fått en hel porsjon grøt første gang, nei. Han begynte med et par skjeer hirsegrøt ved 6mnd alder, og så fikk sakte mer og mer (den er jo uten gluten), opp til full prosjon. Så blandet jeg inn en og en skje med glutengrøt i den slik at glutenintroen også gikk sakte.

Skrevet

Det hørtes veldig lurt ut Charlo! ;o) Det skal jeg også å gjøre nå når han blir rundt 6 mnd :o) Selv bruker jeg mais eller risgrøt med melk nå. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...