Gå til innhold

Spent på fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer sånn på hvordan jeg kommer til å takle fødselen, og HVOR jeg kommer til å føde. Samtidig er jeg spent på hvordan mannen vil reagere. Andre som tenker en del på dette allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker en del på fødselen allerede jeg også, men jeg GLEDER meg. Og jeg har født to ganger før :) Det må vel være et positivt tegn? Jeg var kjempespent på hvordan mannen min skulle takle første fødsel, men han tok det helt rolig, og var en enorm støtte for meg! Han grudde seg en del selv også, i forkant. Men nå synes han fødsel er helt topp :)

Jeg tror opplevelsen av fødsel kommer mye an på ens egen innstilling, samt at det er utrolig viktig at du føler deg trygg. Lykke, lykke til! :)

Skrevet

Jeg også er veldig spent for skal ha keisersnitt denne gangen og det blir nytt for meg=)

Skrevet

Selv om det er en del smerte under en fødsel må jeg si at det uten tvil er en av de største og mest fantastiske opplevelser jeg noen gang har hatt, og jeg hadde en naturlig fødsel uten noen form for bedøvelse. Nå er jeg gravid igjen og gleder meg.. :)

Skrevet

Jeg er veldig spent på om mannen min vil være med denne gangen jeg! Han var ikke med meg sist, mamma har vært med begge gangene.

Gleder meg faktisk jeg og, det er stort å få føde et barn :)

Skrevet

Jeg er litt redd fødsler jeg, etter en skummel skummel fødselsvideo fra vi så på i 7. klasse..

men så lenge jeg slipper keisersnitt så skal det vel gå bra, tanken på og bli snitta opp mens man er våken er helt forferdelig... :S

Skrevet

Veldig betryggende for oss førstegangsfødende og høre at dere som har født tidligere har positive opplevelse av det. Fødselen går sikkert bra, selv om jeg også er blant de som er usikker og nervøs. Det bedrer seg nok når man er klar for det og utålmodig mht å få se det lille nurket :o)

Dessuten er jo fødsel helt naturlig, så vi kommer oss nok gjennom det med stil jenter :o)

Skrevet

Eg grue meg.har født 3 ganger,og huske smertan. Har helt angst når eg tenke på det.

Skrevet

Smerter er det jo, men det er en smerte det er verdt å gå gjennom :D

Siste fødselen min gikk forholdsvis fort og da syns jeg riene var skikkelig vonde, men bedre det enn å ligge å pines i mange timer med rier man ikke får åpning av. Regner med det skal gå ganske fort med denne her også ;)

Jeg fikk første ri 7.30, var på sykehuset 11.30, 3cm åpning, ikke effektive rier. 13.45 var jeg i fødsel med 5,5cm og kl.17.00 var lille gutten vår født! Gubben rakk ikke frem :( Gadd jo ikke å ringe før 13.50, og det tar tid å komme seg fra der vi bor til ahus.

Det er så godt å tenke tilbake, jeg elsker å være på barsel å bare leve i min egen "bobble" med lille nyfødte i 2-3dager :D

Skrevet

Jeg har akkurat sett "jordmødrene" på webtv på nrk i dag og synes det virker helt fantastisk å føde, selvsagt er smertene der men det er helt sikkert som de sier vel verdt det:)

Skrevet

Jeg hadde keisersnitt sist og gruer meg en del til fødsel nå. Syns ikke det var så gale med keisersnitt i seg selv, ikke særlig vondt, men var livredd for at det skulle gå galt ogredd for at det skulle ende i dødfødsel (ble hastekeisersnitt). Jeg har egentleg ikke opplevd en "normal fødsel" og er veeeeeeeldig spendt på hva det innebærer og om jeg i det hele tatt får oppleve det eller må ha keisersnitt denne gangen også...

Skrevet

jeg gleder meg og til fødselen..men d gjorde jeg ikke med nr 2..men når den kom så var d jo ingenting i forhold til 1 mann..å nå føler jeg at jeg kan mestre disse smertene bedre å vet hva jeg skal gjennom..må innrømme at 1 gang var jeg livredd..visste ikke om jeg fikk ut dette uten å dø hehe

å jeg fikk og servert mangen grufulle historier om forskjellige fødsler..i detalj..å d synes jeg er rimelig dårlig gjordt å fortelle ovenfor ei gravid jente/dame..alle fødsler er ulike..men d så har hjelpt meg er å puste godt å bare flyte på smertebølgen når den skyller over kroppen..konsentrere meg om d så skjer å ikke miste kontrollen å få panikk..d har hjelp meg :)

jeg synes press riene er verst jeg da

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Ååå jeg gleder meg igjen jeg..har en liten datter på 16mnd så dette blir fødsel nummer to.

Jeg vet jeg IKKE kommer til og si det når riene starter haha:-/

Skrevet

jeg gruer meg til å føde, takler ikke smrte så bra! men skal nok klare det som alle andre;) samboer er ikke så veldig begeistra for å være med men det kommer nok når magen vokser;) han skal jeg ha med uansett!

Skrevet

Jeg gleder meg til å føde!!

Synes det å gå gravid er verre enn selve fødselen...men det er da min mening....

:)

Skrevet

Gleder meg faktisk til å føde, jeg!

Har født en gang før, uten noe bedøvelse -det var egentlig bare for at jeg ville sjekke selv om et var så vondt som alle sa det var.... det var det! Men bestemte ganske fort at hvis det skulle bli en fødsel nr 2 kom jeg til å gjøre det samme igjen!

Dette er den eneste smerten man virkelig får noe igjen for!!! Og med en gang hodet er ute, er det jo ikke vondt lenger!

Skrevet

Jeg opplevde min første fødsel som traumatisk. Jeg hadde ikke kontroll i det hele tatt etter at jeg fikk drypp for å få ut jenta med en gang. Fram til da var det overkommelig. Etter dryppet fikk jeg ingen pauser mellom riene, jeg fikk ikke pustet, helt jævl....

Så jeg gruer meg masse masse masse til neste. Vil absolutt ikke føde flere ganger, men jeg har nok ikkenoe valg.

Skrevet

Selv gruer jeg meg ikke, men er veldig spent. Det viktigste for meg akkurat nå er å få tildelt fødeplass, hvis jeg får der jeg ønsker skal jeg klare å slappe av :) Er litt spennende dette med fødsel! :)

Skrevet

Jeg hadde en nærmest smertefri fødsel forrige gang takket være min venn epidural! ;) Det er ikke snakk om at jeg føder uten det denne gangen også. :)

Skrevet

Jeg kommer til å kvi meg til fødsel(ikke gravid enda). Men jeg kvir meg ikke særlig til smertene, men til SYKEHUS som er min store skrekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...