mum&boyz Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Altså ingen med deg på fødselen.. Tror nok jeg blir alene denne gangen, høres jo ganske ensomt ut.. Men er det egentlig så ille? Er det kanskje bedre å ha med seg en venninne el noe? føler liksom ikke jeg har et så nært forhold til noen at jeg vil ha de med på fødselen..
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Tror det spørs mye på din personlighet og innstilling. Jeg hadde ikke hatt noe imot å føde alene, om ikke mannen min hadde hatt anledning, ville jeg absolutt gjort det alene. Man får sikkert ekstra støtte av jordmor i en slik situasjon. Vet jo ikke hvordan situasjonen blir, men innbiller meg at jeg går veldig inn i meg selv. Godt mulig at jeg kaster ut typen ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg kunne godt tenkt meg å født alene jeg. Ja det høres unektelig litt ensomt ut, men de fleste blir så konsentrert om fødselen og lat som skjer med deg at man ikke merker at man er alene. Sist jeg fødte kunne jeg vært helt alene, de som var med bare satt muesstille i et hjørne og sa ikke et ord. Og jeg brydde meg ikke om de heller, men jeg kasta de på gangen hvis de plagde meg da. Orker liksom ikke dele smerten med noen, tar den heller inn i meg selv, og blir temmelig irritert når folk plager meg..SOm å prøve å sankke til meg når en ri bygger seg opp, eller skru på radioen uten at jeg har bedt om det...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg var alene under pressriene. Samboer ikke veldig "sykehussterk", så fremfor at han skulle bli en belastning for meg, hadde vi avtalt at han kunne gå ut når han følte det ble nok. Frem til da var han hos meg. Tror åpningsfasen er "verst" å være alene i, når pressriene kom var jeg så fokusert på jordmor, at jeg nesten ikke merket at han ikke var der. Syntes det gikk helt greit å være alene:) Regner med å bli alene neste gang også, og synes det er helt greit. Føler heller ikke at jeg mistet noe av at man er ikke var sammen idet barnet kommer ut. Hvis det trekker ut kan det kanskje bli litt kjedelig? og du kan trenge oppbacking:) Kan du spørre en venninne om å være med frem til du skal presse? Det er jo den mest private delen. Uansett ønsker jeg deg lykke til!!
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Blir kansje alene jeg også, siden kjæresten min jobber på sjøen.. ! men, jeg foretrekker faktisk å være alene i stede for å ha med meg noen andre.. tror igrunn det er like greit=)
UngVoksen-over termin Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 Jeg ville hatt med meg en søster, venninne - eller til og med min mor - heller enn å føde alene... man trenger litt støtte når det står på som verst - og man trenger noen å glede seg sammen med når den lille er kommet ut... Ellers er det lett for å bli deppa - når hormonene setter inn... spesiellt 3. dagen - da melken kommer for fullt og 3 dagers gråten kommer... Jeg hadde følt meg helt alene og forlatt i verden om jeg skulle føde alene... Min søster hadde med seg vår andre søster... det var hun veldig glad for.. det kan bli lange timer - og godt å ha noen å prate med og støtte seg... dessuten fikk de ett veldig nært bånd etterpå :-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Han vil helst være med denne gangen også men jeg har sagt at går det fort og søstra mi ikke rekker å komme for å passe guttungen er det viktigere at han ser etter vår førstefødte enn at han er med meg. Håper alt ordner seg når den tiden kommer for jeg vet at sambo har et sterkt ønske om å få være med
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Jeg skal ha m ei venninde,for mannen min orker ikke... Og d syns jeg er helt ok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå