mum&boyz Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Altså ingen med deg på fødselen.. Tror nok jeg blir alene denne gangen, høres jo ganske ensomt ut.. Men er det egentlig så ille? Er det kanskje bedre å ha med seg en venninne el noe? føler liksom ikke jeg har et så nært forhold til noen at jeg vil ha de med på fødselen..
Trulte76 Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 nesten alene hehe..jeg ble satt igang, og skulle ringe han når det nærmet seg..for kunne jo gå lang tid..så han ble vel med sånn ca 1t med nr 1 og en halvtime med nr 2 Men han var jo der da jeg skulle presse ut ungen da..men jeg hadde nok fint greid meg uten han da også.. Så det går helt fint å føde alene..du har jo jordmor der som kommer inn å ser til deg ofte..og så er de jo der under hele fødselen når den er skikkelig igang. Jeg personlig trur ikke jeg hadde greid å tatt med meg ei venninne..blir for personlig for meg..men er jo de som tar med seg ei vennine under fødsel.. Så vist du føler for å ta med ei venninne, så er jo bare å spørre henne om hun vil være med deg
Sikkertforgammel Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg fødte alene sist gang, uten andre enn jm og en barnepleier som var innom nå og da. For meg personlig var dette den mest "avslappende" fødselen jeg har hatt utav mine 4!! Trengte ikke forestille meg noe, trengte ikke oppføre meg eller ta meg sammen eller være redd for noe, (litt vanskelig å forklare her da men...) Jeg kunne bare konsentrere meg om å holde ut smertene og om den "jobben" jeg skulle gjøre. Jeg syns det var ganske befriende faktisk =) Jm masserte ryggen min og alt sånn, jeg hadde det kjempebra. Eneste som var litt sårt var da gutten min var kommet ut og jeg ikke hadde noen å dele det med, men det ble jo et desto mer spesiellt øyeblikk da, egentlig. Bare meg og babyen, alene... Lå å kosa oss sammen i 2 timer, bare så og så på den mest perfekte lille tingen i verden =) Jm syns det var veldig rart at jeg ville være helt alene, spurte meg flere ganger under fødselen om jeg ikke skulle ringe noen. Jeg har aldri vært så rolig og stille under en fødsel før. Så jeg har ingen negative opplevelser med det å føde alene.
mum&boyz Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 åh så bra å høre:) Ja tenker det blir litt leit å ikke ha noen der og dele det med.. men så er det jo meg det er mest spesielt for uansett=)
Sikkertforgammel Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Hvorfor vil du være alene egentlig? Bare nysgjerrig... Er du enslig, kanskje..? Jeg og mannen min (det ble slutt da jeg var 2 mnd på vei, men vi er sammen nå, heldigvis =) ) hadde ikke kontakt pga masse dritt, så jeg ville ikke ha han med... Jeg vurderte å ta med bestevenninna min, men jeg syntes faktisk det ble FOR intimt å skulle dele det med henne, så jeg fant ut at jeg heller ville være alene, så skulle jeg ringe henne (og familien min) når ungen var ute og vi hadde slappet av noen timer. Det var kjempehyggelig med masse besøk samme forrmiddag (han var født midt på natta) =) Tror man får ENDA MER støtte av jm om man er alene. Spørs kanskje hvor man føder, og hvor mye som skjer den dagen/natta, men om du skal føde alene, så si det i god tid i forveien til jm. Jeg sa det på innskrivinga allerede. Så det sto i journalen min da jeg kom dit.
Januarbaby2014 Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg var alene. Selve fødselen og alt det gikk veldig greit, var ikke noe problem å ikke ha sambo der da. I etterkant så synes jeg at det har vært litt kjipt til tider, jeg har ingen som kan fortelle meg alt som foregikk under fødselen, er litt vanskelig å huske alt selv når en har nok med å konsentrere seg om å overleve riene!
Sikkertforgammel Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Ps. Jeg hadde fødselssamtale med jm samme dag som jeg dro ut fra sykehuset, så fikk jeg oppklart alt jeg ikke husket eller ting jeg lurte på =)
mum&boyz Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 Slik som ting er nå blir nok barnefar uaktuell å ha med på fødsel, (mye dritt)... Jeg syns og det blir for intimt å ha ei venninne med.. Har hørt at man blir mer "oppvartet" om man er alene, skrekken min er å bli liggende og ha skikkelig vondt leeenge alene.. Første fødsel måtte jeg stadig vekk ha farn å hente jordmora, få han til å be om smertestillende etc... Jeg klarer liksom ikke si så mye når det står på, er redd jeg blir helt inneslutta hvis jeg blir alene..
Supermamma;-) Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Kan du ikke ta med et familiemedlem som står deg nær da? Mamma, pappa, ei tante, eller noe..?
mum&boyz Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2008 Har ingen familiemedl som står meg SÅ nær... :/
Sikkertforgammel Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Samme problem¨som meg da... Hm... Jeg var ikke alene i det hele tatt, jm var inne på fødestua sammen med meg hele tiden. Kommer jo som sagt kanskje an på hvor du skal føde da. Jeg fødte på Harstad sykehus. Supersnille de jm der =) Jm spurte meg hele tiden hvordan jeg hadde det, hentet varm rispute til magen min da riene herjet som verst, og tørket panna mi med kald klut. Fikk isvann og vi tullet litt og lo mellom riene. Såååååå koselig jm vettu =) Kunne ikke hatt det bedre jeg hvertfall. Men klart... Er ikke alle det passer for å føde alene. Du blir nok ikke forlatt alene, sikkert en barnepleier eller noe som kommer inn til deg dersom jm må gå. Dette kan du snakke om på innskrivinga. Si at du ikke har lyst å bli forlatt, at du vil ha en barnepleier, eller annet personell, dersom jm må forlate deg. Uansett hva du velger å gjøre, gjør det som er ditt hjerte nærmest =) Første fødselen min hadde jeg både barnefaren og søstra mi med, og det angrer jeg på. Ble stressende å ha henne der og, følte at hun tok for stor plass, og maste for mye :S Andre og tredje fødsel var bare bf med, greit nok det, fikk jo hjelp og støtte av han, men jm stakk ofte av, syns jeg!! Fjerde fødselen var kjempeflott, selv uten bf tilstede. Men han må vel få lov til å være med denne 5 og siste gang, siden han har lært seg å oppføre seg nå + at han vil være med og gleder seg sinnsykt. Hadde egentlig ikke vært meg i mot å vært alene denne gangen og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå