Nela Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Gutten min på 8 uker har nektet å ta den ene puppen noen ganger de siste døgnene. Har prøvd og prøvd og når jeg til slutt holder på å gi opp prøver jeg tvillingstillingen. Da tar han den med en gang og er veldig sulten. Det virker som om han nekter å spise hvis han må ligge med venstresiden ned. Må også tilføye at tvillingstilling ikke fungerer noe særlig for meg, da jeg bestandig blir sår på brystvorten etter å ha prøvd den. Hvis ikke dette bedrer seg, hva bør jeg gjøre? Bare amme fra det ene brystet og evt. pumpe fra det andre? Noen som har gode råd?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 det samme skjedde jenta vår og det viste seg at hun hadde to låsninger i nakken og at det var vondt for henne å ligge til den ene puppen. Hun ble tatt med sugekopp, og fikk derfor låsningene..
Miss L å di Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 samme her. Ble tatt med sugekopp så han hadde kiss-syndrom. Låsning i nakken som gjør at det gjør vondt å ligge på ene siden. Ring til kiropraktor, så ordner det seg. c",)
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Har hørt at det er vanlig, de favoriserer den ene puppen. trikset er vel å "tvinge" de til å drikke av den, altså ikke gi deg, men prøv mer. Kanskje begynn med den puppen når han er mest sulten?
persillelille Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Ja, det var akkurat det samme jeg tenkte på også, at han var litt stiv i nakken. Foretrekekr han ellers å ligge med hode mot en side heller enn en annen? Alternativt, hvis du hadde litt tette melkeganger, evt begynnenede brystbetennelse så kunne det hende han nektet på grunn av smak...skal visstnok smake saltere da....Men, siden han tar brystet i tvillingstillingen så tror jeg mer på det første.
Scorpiogi Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 ok. Kanskje ikke "tvinge" er metoden, (skjønte jeg nå etter å lest de ovenfor,) hvis han har vondt! Det mente jeg ikke
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Prøv med å la han ligge samme vei,på samme måte som tvillinger ligger når de blir ammet.Utifra kroppen din,om du forstår.
LegallyBlond Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Har hatt problem med begge guttene mine med ene brystet pga av at utdrivningseffekten var så mye dårligere på ene siden. La dem til dette på natten når de var for trøtte til å protestere, og de spiste greit av det til rundt 4 mnd. Med eldste pumpet jeg meg i tillegg i 2-3 mnd, men nå med minsten har jeg bare gitt opp. Har nok melk i det ene.Er litt skjev men ellers går alt fint =) Men i og med at din drikker når du legger ham i tvillingstilling er jeg enig med de som snakker om låsning i nakken her oppe. Høres jo ut som det kan være vondt/ubehagelig for ham å ligge sånn. Ville kostet på meg en tur til kiropraktor (gjerne en som har et bra rykte når det gjelder å behandle barn). Det er veldig vanlig med låsninger etter fødsel. Eldste vår ble så godt som kvitt magevondten sin etter noen behandlinger hos kiropraktor, og ble en del roligere.
Nela Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2008 Lurte også litt på dette med nakken, men slo det fra meg da det har gått fint frem til nå. Men det kan jo hende at nakken har låst seg litt mer de siste dagene. Tidligere lå han mye med hodet til høyre, men det rettet seg for noen uker siden. Han snur hodet mot puppen, men snur seg bort med det samme. Kanskje han prøver, men må snu seg med en gang siden det gjør vondt? Fysioterapeuten på helsestasjonen så på han i forrige uke, men nevnte ikke noe. Må vel finne tak i en kiropraktor da. Takk for råd alle sammen:)
Spirevipp med go`gutten Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Huff, det høres litt ut som gutten min. Jeg har syns det har vært så rart at han foretrekker den ene puppen forran den andre, men har ikke kunnet tenke meg hvorfor. Virker liksom som om han syns det er ubehagelig å ligge på den siden når jeg ammer han, og jeg syns det er vanskelig å finne en stilling som han ser komfortabel ut i. Huff, skal få sjekket nakken hans tror jeg, kan jo hende han er stiv i nakken og derfor får vondt :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå