RompeRock Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 ... hvilken kategori kommer egentlig pumping under? Jeg fullpumpa i 2 måneder, hver jævla 3.time. Vaska flasker og pumpedeler, ga mat, pumpa og vaska, og sånn gikk dagan. Jeg ble nesten deprimert av alt ammepresset, og ville ingenting annet enn få til amminga. Så dersom dette hadde vært nå, hvem ville jeg fått klem av? Hvis dere f.eks. så meg på en kafé med babyen og flaska med mm? Hm, merker at jeg fortsatt er litt sår når det gjelder dette temaet ja. Jeg synes alle kan få en klem. Og slutt å del opp mødre i ammere og ikke-ammere. Det kan være mye rart som gjør at man har havnet i den situasjonen man har, både når det gjelder av valg man faktisk har tatt, eller når man ikke har hatt noe valg.
cath26 Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 hurra! endelig en som har skjønt det... klart alle skal ha klem! jeg syns både ammere, ikke ammere og pumpere fortjener klem! ( men i utgangspunktet er hele denne klemme greia på nett litt teit eller??)
RompeRock Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 Næh, teit nei? Kleeeeeeeeeemmmmmmmm ;o)))
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Egen pumpeklem til pumpere! Hvorfor dele bare i ammemammaer og flaskemammaer når en kan splitte og dele enda mer? Enn om man kunne tenke på mødre som mødre og ikke som ammere eller ikke ammere. Det må da være revnende likegyldig hva andre folk mater barna sine med. Kan man ikke bare bestemme seg for å tro det beste om folk? Når man ser noen som gir flaske så kan man tenke "Den mammaen gir mat på flaske, håper hun ikke slet seg ut i forsøket på brystmating" i stedet for "makan til latsabb, gidder ikke å amme engang, hun er sikkert redd for hengepupper". Jeg tenker alltid "uff, jeg håper ikke hun har hatt det like tungt som meg", unner ingen å slite med amminga og ser heller at man gir opp enn presser seg for langt. Uff, dette blir langt gitt ... vi er flere som er veldig ømtålige på dette temaet (og det er ikke bare å "la det gå" slik som enkelte problemfrie ammere tydeligvis tror). Skulle egentlig bare sende deg en pumpeklem, jeg ;-) Flink har du vært, for pumping er j¤¤¤¤ slitsomt!
RompeRock Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Hehe, pumpeklem ;o) Artig ord! Jo, takk og takk. Klem tilbake ;o) Var stolt av meg sjøl, men den dagen jeg ga det første måltidet med mme begynte jeg og grine fordi jeg følte meg som verdens verste mamma. Samboeren min skjønte selvfølgelig ingenting, eller: Han forsto alt, for spørsmålet hans var: "Hva er alternativet?"...
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Jeg syntes og første dagen på mme var fæl, grein hver gang mini fikk mat :-( Men når alt stresset var over, puppen begynte å gro, jeg fikk sove mer enn 30 min i strekk kom min kjære og sa "Vet du? Nå har jeg endelig fått tilbake kona mi som jeg er så glad i. Det var så fælt når du bare var sliten og lei deg hele tida uten at jeg kunne gjøre noe for å hjelpe" Søte mannen! Selv om han heller ikke helt forstod at ikke jeg også syntes mme var den flotteste oppfinnelsen i verden. "Men se på lille gutten vår hvor godt han har det! Mett og god og strålende blid. Og enda så er du lei deg?" Lett skal det ikke være :-))
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Jeg fullpumper enda og babyen min er litt over 3 måneder. Er så lei at jeg har ikke ord, men så lenge jeg har melk nok så fortsetter jeg. Innvilger meg selv en heidundrende klem for innsatsen. Har ofret mye sosialt liv for å gi babyen min morsmelk, men føler at jeg ikke kan stoppe så lenge jeg har melk. Klem til alle som holdt ut med dette i uker og evt måneder. En spesiell klem til "gøril og Jesper". hun har en syk Jesper og pumper enda, og han er 6 måneder. Tar av meg hatten for den innsatsen iallefall. Det setter vel debatten om hva som er enklest av amming og mme i perspektiv tenker jeg. Lise:)
RompeRock Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. februar 2008 Flott innsats!! Du kan virkelig klappe deg selv på skulderen Jeg gikk mer og mer tom for melk jeg da, så da hun var 4 måneder gammel, pumpet jeg 10 ml pr pump... Da stoppa jeg helt. Stor klem til deg
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Takk for det. Tror nok jeg etterhvert går tom også. Før kunne jeg pumpe ut så mye jeg orket (orket jo stort sett bare så det var nok til babyen), men nå er det liksom akkurat nok, og jeg bruker mye mer energi ogtid på pumpingen. Sitter mange ganger å håper på at jeg snart skal gå tom så jeg ikke lengre har noe valg. Den dagen jeg går over til mme kommer nok til å bli utrolig tung (akkurat som dere har sagt over her), men jeg må si jeg gleder meg litt også. Lise:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 Jeg blir med på pumpeklem selv om det er en stund siden for min del. Fullpumpa i 3 mnd, og det var egentlig alt for lenge. Fant etterpå at morsmelk var faktisk ikke viktigere enn forholdet til min datter. Nå er hun 1 år og jeg er så glad for at jeg har fått alt på avstand, ammepresset tok nesten knekken på meg. Men en klem til pumpere, det har jeg! Dere er fantastiske! Klem :-) Har klem til mme'ere også jeg, nå som vesla får mme. Det er nemlig det absolutt beste for mitt barn. Så det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå