semma Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Nå på slutten må jeg sitte mye i ro og har derfor storproduksjon av ullsokker. Strikker med 100% ullgarn i ulike farger og mønstre samt størrelser. Tenkte å selge noen par og la halvparten av inntenktene gå til ReddBarna. Men hva ville dere betalt for et par hjemmestrikkede ullsokker?
Happy 76 *PÅ OVERTID* Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Søstera mi selger det på messer og tar mellom 120 og 150 pr par for voksene.. Kammer an på garnet sier`a. Til barn tror jeg det var mellom 70 og 100.
Babyluren Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hei. Pris varierer litt etter størrelse, prisen på garnet og om du strikker variert mønster og slikt. Vil tro du med god samvittighet kan ta kr 100-150 for vanlige ragger i voksen str. noe mindre for ragger til barn. Kompliserte mønstre i dyrt, tynt garn som regia og opal kan du nok ta opp i kr 200 for. Jeg vil anbefale deg å forsterke hel og tå om du strikker i 100% ull, så går det ikke så lett hull. Evt gå over til å strikke i sokkegarn som gjerne har ca 20 % nylon slik at det er mer slitesterkt. Dette er min mening, men folk har forskjellig synspunkter for hva de kan ta (og gi) for hjemmestrikkede plagg, så jeg håper du får flere svar. Kjempefint at du vil gi penger til Redd Barna.
semma Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Takk for svar! Da får jeg nok solgt sokkene i allefall. Foreløpig tenkte jeg å lage barnestørrelser ( str 20 - 36) og selge for under 100-lappen...! ;o) Takk for tipset om forsterket hæl/tå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå