Gå til innhold

Noen som jobber på småbarnsavdeling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber på småbarnsavdeling? er dere i 100% jobb? jeg jobber på småbarnsavdeling, er 21 uker på vei og kjenner jeg begynner å bli mer og mer sliten nå. Jeg får av og til nedtrykk i magen og blir støl. Er usikker på hva jeg skal gjøre.. føler for å ta mer hensyn til meg selv. Noen andre som har det poå samme måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg er i uke 25 nå

sykemeldte meg tidlig 20 % , har vært hjemme en dag i uka, noen uker går jeg kortere dager.

ikke noe problem å få sykemelding. det blir for mange løft og for mye stress på jobb, tenk på¨deg selv, ingen andre som gjør det

Skrevet

hei jeg er 22 uker på vei jobber bare 60%men har 2 gutter hemme på 3 og 6 som krever sitt,hehe,synes det går greit,men hadde ikke klart å jobbe noe mer en det..

Skrevet

Jeg jobber på en blanda avdeling. Er i uke 22+4 i dag og jobber 100 %. Men det blir bare tyngre og tyngre synes jeg også. Har vært på tur i dag og har ligget på sofaen siden jeg kom hjem, er skikkelig støl og har vondt i rompa og beina. Legen sa at jeg fikk tenke litt på å gå ned i stilling. Jeg tar en uke om gangen for å se hvordan det går.

Skrevet

Jobber også med de minste.. Jobber tilrettelagt 100% da, har en vikar som går "ved siden av meg" for å gjøre de tunge tingene. Jeg kler ikke på eller av, legger dem ikke, løfter ikke hvis det ikke er tvingende nødvendig og er mest bare til kos på basen min.. Fungerer kjempefint! Snakk med styrer/fagansvarlig/enhetsleder og hør om hva de syns om det! For de fleste barnehager opplever jo at gravide går tidlig ut fullt sykemeldt.. Jeg har også jobbet redusert, både i 50% og i 75% og har samme regler da.. Har en del kontor jobb, men prøver å være på basen så mye som mulig. Men nå har jeg muligheten til å trekke meg tilbake, legge meg litt, ha lange pauser og ikke kjøre meg selv i grøfta.. Skal jobbe slik en uke eller så til, så skal jeg nok tilbake i gradert sykemelding for å få hvile litt mer, siden jeg har en treåring hjemme.. Ikke slit deg ut og tenk på kroppen din som også skal fungere etterpå...

Skrevet

jeg jobber også med de minste.

Har nå byttet over til store pga mye løfting, blir fort sliten i ryggen av det.

Skal jobbe med de store fram til jeg går i permisjon til sommeren.

Var jo heldig da fordi en sluttet på avd.

Har en veldig grei leder som legger forholdene til rette.

Skrevet

Hei.

Jeg er ped.leder på en avdeling med 17 unger mellom 0 og 3,5. Og ja, det er slitsomt...men også veldig gøy!!

Nå er jeg i en situasjon hvor jeg har fått tilrettelagt endel av arbeidstida mi fordi jeg har ikke-svangerskapsrelaterte-ryggplager. Det vil i praksis si at styrer og jeg bytter palss innimellom, slik at hun tar en time eller to på avdelingen og jeg tar litt kontorarbeid for henne.

Det synes jeg er en glimrende ordning, for jeg kjenner at hele dager på avdeling begynner å bli slitsomme. Vet ikke hvorfor, for jeg føler meg ikke på noen som helst måte "plaget" i svangerskapet.

Du kan jo drøfte dette med styreren din. kom med konkrete forslag til hva som kan gjøre arbeidsdagen din lettere, slik at du kan stå lenger i jobben, og presiser (uten å true) at det er et alternativ til sykemelding. Går det ikke an å få en tilrettelegging som gjør at du føler deg avlastet, så synes jeg du skal snakke med legen - og få en gradert sykemelding.

Får du det, blir det igjen et spørsmål om fordeling av arbeidstiden. Personlig synes jeg det er bedre å komme på jobb 5 korte dager, enn å jobbe 3 fulle vakter i uka. Men jeg vet det er vanskelig i praksis, for få vikarer vil jobbe en time her og en time der, og barnehagen er ikke akkurat overbemannet fra før av. Hos oss fikk vi det ikke til at jeg jobbet korte dager, derfor kom vi fram til den ordningen jeg beskrev over.

Det er deg og babyen din først nå, men med tilrettelegging er detikke umulig å være en god arbeidstaker i tillegg;-)

Lykke til.

Skrevet

Hei.

Jeg jobber også på småbarn, men er 100 %sykemeldt pga rygg og bekkent. Er nå 24 uker på vei. Var ikke mer enn 14 uke når jeg ble 20 % sm for å hvile bekknet. Men får 3 uker siden sa kroppen, hadde ikke en sjans til å klare jobben lenger klarte ikke å bevege meg tilslutt. Drev meg nok litt for langt og det her jeg fått svidd for nå. Da jeg gikk med lillegutt jobbet jeg helt ut til permisjon, men da jobbet jeg på storavdeling hvor det ikke var så mye løfting.

Ta hensyn til deg selv og ikke gjør som jeg har gjort og drevet det for langt, noe jeg svir for nå med at det eneste jeg orker noen dager er i ligge i senga.

Skrevet

Jeg jobber på en småbarnsavdeling som førskolelærer. er 25 uker på vei.. kjenner at det begynner å bli tungt for ryggen, men har lyst å holde ut så lenge som mulig med tanke på at jeg begynte i jobben i desember...

Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling. Er 19+3, jobber 100%. Jeg har litt vondt i bekkenet, og er ekstrem oppmerksom på det! Men faktisk er det verst når jeg går til og fra jobb (ca 15 min.) Det går stort sett bra å jobbe, løfter så litt som mulig. De fleste klarer selv å komme opp ned stoler, stellebord osv. Men jeg syns det er vanskelig å ikke kunne gjøre det jeg pleier, pleier å sitte mest mulig på gulvet og ha unger på nakken, ryggen og overalt:) Men jeg regner ikke med å kunne jobbe helt frem til permisjon, men håper å jobbe så længe som muligt, for ikke å gå og kjede meg hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...