Gjest Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Målte 39,1 akkurat nå. Vet at temp. er høyest om kvelden, og sannsynligvis er lavere i morgen tidlig. Snuppa er i helt fin form, bare litt mer kosete enn hun pleier (det har hun ikke tid til å være ellers...hehe). Skal sies at vi går i familiebhg med kun 4 barn totalt, så både vi og barnehage"tanten" er litt mer fleksible på å se an feber og allmenntilstand enn jeg tror jeg ville vært i en stor bhg med mer å forholde seg til. Barna blir ikke like "slitne" her liksom.
Sentralstøvsugeren Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Samme som alltid - ALLTID en feberfri dag hjemme!
Turtelduen Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Stiller bare et spm, hvis ungen din er syk uten at du merker det, det kommer i bhg, ser smittsom og smitter et av de andre barna som har dårligere immunforsvar enn ditt barn og blir skikkelig syk. Foreldrene til dette barnet må bli hjemme i 4 dager pga syk unge... Hadde du likt å være dette andre barnets foreldre? Er svaret nei, så hold a hjemme. Er svaret ja, javel. Da får du sende a i bhg. Jeg hadde aldri gjort det. Er alltid en regel i "vanlige" bhg å ha en feberfri dag hjemme. For å nettopp ungå at andre unger blir syke.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Ville nok lat henne være hjemme. Kjedelig å smitte andre selv om det er en liten familiebhg. Fatter egentlig ikke at du vurderer å sende henne i bhg i morra så lenge hun har over 39 nå på kvelden:-(
Sjokoladekaka Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Eg hadde holdt ungen heime, hadde ikkje lurt ein gang. Ville du gått på jobb med ein slik temp, om nokon sa at "du er jo i fin form ellers"?
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Hm...det står da ikke alltid anbefalt det? All faglektyre jeg har om barne"sykdommer" og sånne "alt om barnet"-bøker sier at når feberen er...ja....tvilsom...altså at barnet er i god allmenntilstand, og orker det det vanligvis orker, så kan det fint gå i bhg eller på skole (avhengig av alder) med litt feber. Husker jo dette selv fra jeg var liten og.
Sentralstøvsugeren Skrevet 11. februar 2008 #9 Skrevet 11. februar 2008 Regelen gjelder iallefall i de fleste bhager nå til dags.......
Sjokoladekaka Skrevet 11. februar 2008 #10 Skrevet 11. februar 2008 LITT FEBER!?! ungen har jo over 39
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #11 Skrevet 11. februar 2008 Når "regelen" i den bhg'en vi går i er at barnet ikke nødvendigvis skal være hjemme selvom det har litt feber, men ellers er i form som før, så nei, jeg syns ikke det er galt. Selv går jeg på jobb med feber ja. Så lenge jeg orker det jeg vanligvis orker, så gjør jeg det. Sånn var det når jeg var liten og. Men selvfølgelig; når feberen blir høy "nok" og allmenntilstanden daler, så er man hjemme. Jeg snakker om i de tilfellene man ikke merker at barnet har feber, annet enn på at panna er litt varmere enn den pleier. Ellers er hun i toppform!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 11. februar 2008 #12 Skrevet 11. februar 2008 I informasjonsheftet vi har fått fra VÅR bhg, står det èn feberfri dag hjemme før de sendes i bhg. For alt du vet så kan hun brygge på noe. Omgangssjuken som går nå begynner faktisk med feber på enkelte. Hadde du likt at dere hadde smittet alle andre i bhg fordi du ikke gadd å ha henne hjemme en dag? Blir litt oppgitt over enkelte foreldre... Sorry.. Kan aldri i verden tenke meg du selv hadde gått på jobb om du hadde hatt 39 i feber.
Turtelduen Skrevet 11. februar 2008 #13 Skrevet 11. februar 2008 Du sier jo her at hun er litt mer kosete nå enn vanlig... Sier det deg noe? Selv om hun ikke er syk så kan jo andre bli syke evnt av det hun har feber av... Er jo en grunn til feber. Min fikk feber pga tenner i 3 dager, men jeg holdt a hjemme fordi jeg ikke viste hva det var helt nøyaktig. Er nok lurt å holde a hjemme. Om ikke for din del så for andres del.
My little girl_ Skrevet 11. februar 2008 #14 Skrevet 11. februar 2008 Hold henne hjemme! dattera mi går i sånn bhg som din,å min har vært hjemme over en uke nå, når hun har feber så er det tydeligvis noe, selv om hun er fin form i dag, kan den være verre i morgen..! så jeg mener at selvfølgelig skal hun være hjemme når hun har feber!
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #15 Skrevet 11. februar 2008 For å si det sånn, noen ganger er mitt barn sykt, andre ganger andres barn. Jeg klandrer da ingen for at snuppa av og til er syk! Noen ganger får jo barna feber MENS de er i barnehgaen også...hva skulle man gjort da mener dere? Holdt barna hjemme alltid, fordi de kaaaanskje kan få feber en dag og kan smitte de andre? Det går jo ikke...? Igjen: Presiserer at det er snakk om de gangene feberen ikke er merkbar I DET HELE TATT annet enn på at panna er litt varmere enn den pleier. Allmenntilstand og form ellers er HELT NORMAL, og snuppa er som før.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #17 Skrevet 11. februar 2008 Ja, jeg er liksom på vippepunktet. Dersom temp i morgentidlig er som nå, så er jeg helt enig i at det ikke er bhg, men da antar jeg (av erfaring med feber hos henne tidligere) at hun også er i dårligere form. Så da er det liksom ikke noe å lure på. Men om feberen er nesten borte og formen fin i morgen, så..... Altså.. hun kan gjerne ha feber i 5 timer hun, og så er hun frisk av det.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #18 Skrevet 11. februar 2008 Eh....det er ikke snakk om å ikke gidde å ha henne hjemme, da misforstår du.
Sjokoladekaka Skrevet 11. februar 2008 #19 Skrevet 11. februar 2008 Ungen er jo alltid i meir aktivitet i barnehage uansett, og dette kan føre til at di blir sjukare enn ho er no. Så du har tenkt å sende ho, og så hente ho i tilfelle dei ringer?? Om eg får tlf fra bhg/skule om sjuk unge, SÅ HENTER EG UNGEN MED EIN GANG!!!! Og det at feberen er lavare om morgonen, betyr ikkje at ungen er friskare. Det er roen i løpet av natta som har senka den, like mykje som noko anna!!!! Veit du kva? Eg begynner seriøst å lure på nokre foreldre.... Der er ALLTID noko som ligg under når ein har feber, det får ein ikkje uten grunn
Zyan Skrevet 11. februar 2008 #20 Skrevet 11. februar 2008 Min mening, som mange andre her: Hjemme 1 dag feberfri.. ferdig med det.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #21 Skrevet 11. februar 2008 Hm..skjønner at dette var et av de "ømtålelige" emnene her inne, og at man rask stemples som dårlige foreldre når man forhører seg. Det var tydeligvis en glipp... Noen barn (og voksne) blir ikke nevneverdig nedsatt av feber, andre blir helt slått ut. Jeg (eller pappaen) er selvfølgelig hjemme med datteren vår dersom hun er dårlig, men som sagt så kan hun ha feber i 5 timer, og så være frisk, uten at det var noe mer. Spørsmålet var ikke om hun burde være hjemme dersom feberen er 39,1 i morgentidlig og hun virker dårlig, da er vi SELVFØLGELIG hjemme!! Jeg lurte mer på om dersom feberen er så godt som borte i morgen og allmenntilstanden er god (les: at hun er sitt vanlige jeg) om hun da MÅ være hjemme. Og det syns dere tydeligvis så da vet jeg det.
Turtelduen Skrevet 11. februar 2008 #22 Skrevet 11. februar 2008 Ro deg ned... Nå er det jo sånn at snuppa di har feber og alle med sunn fornuft vet jo at feber er for en grunn. Og får de feber i bhg så ringer personell til deg og ber deg hente ungen. Og selvfølgelig sier jeg ikke at det er "krise". Men nå som du vet at hun har feber så syns jeg det er litt svakt å sette henne i bhg i morra fordi hun er i fin form. Du kan aldri vite, kan hende det ikke er noe. Men jeg ville ikke tatt den sjangsen. Hva er det som er så krise til at du ikke kan være hjemme? Kose deg hjemme en dag?
Ann_ Skrevet 11. februar 2008 #23 Skrevet 11. februar 2008 Ærlig talt. Barn som har 39 i feber kan fortsatt ha fin allmenntilstand. Barn tåler høyere feber enn oss voksne, blir derfor helt feil å sammenligne om vi går på jobb med den temperaturen. Jeg ville sett an temperaturen i morgen. Er barnet i fin form så synes jeg du kan sende i barnehagen. Gi beskjed til "tanten" om å følge med om hun blir dårligere. Har selv et barn som jeg nettopp tok tempen på, hun hadde opp mot 39. Jeg regner med at dette er grunnet tenner som kommer. Hun er ikke i dårlig allmenntilstand. Skal jeg liksom la henne være hjemme fra barnehagen i morgen fordi hun får tenner.....
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #24 Skrevet 11. februar 2008 hvorfor spør du? høres jo ut som du allerede har bestemt deg..
Turtelduen Skrevet 11. februar 2008 #25 Skrevet 11. februar 2008 Du spør vi svarer, er litt barnslig å ende med at "ingen er enig med meg så da gidder jeg ikke prate med" holdning. Hvertfall sånn jeg føler du føler deg, ifh svarene du har gitt nå. Gjør som du vil du, men spør du her så burde du tåle svarene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå