Gå til innhold

parkett eller laminat?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hva ville du hatt/ har og hvorfor er det best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parkett på stue og kjøkken, laminat på resten. Parketten blir varm og lun, mens laminaten tåler "alt".

Skrevet

Parkett over alt...

 

Med en parkett som er 14 mm kan du slipe ned gulvet når det blir ripete og stygt.

 

Laminat har ikke vært i tankene våre en gang under totalrenovering av 2 boliger.....

Skrevet

Parkett, minimum 14 mm. Lunere enn laminat, som er SVIIIINKALDT å gå på.

Skrevet

Med tanke på at laminat er papplater med "bilde" av tre "pålimt" (enkelt forklart) så har jeg ikke vurdert laminat. På soverom så har jeg brukt det i dette huset, men skal ikke ha det i det vi nå skal bygge.

Skrevet

Hardt presset papplater...

Mens parket er jo heltre... Og dermed lunere ja.

Skrevet

Har hund, så her går det i laminat. Heller et pent laminatgulv enn et parkettgulv fullt av riper og hakk. (Kan jo ikke slipe parketten hver 14 dag heller, dessuten tåler de maks 2 slipinger)

Skrevet

Ja, enig i det... Mamma og pappa har bare laminat pga barnebarn. De vil gjerne ha et plettfritt gulv. Og om du legger penger i det så kan det se ganske bra ut.

Men personlig så liker ikke jeg laminat.

Skrevet

Seriøst, parkett folkens? 2-3 mm heltre med sponplate under? Jeg har angst for parkett, tåler jo ikke vann! Blir hakk i den bare du ser på! Tror ikke det blir parkett når vi skal ha oss hus i allefall...

Skrevet

Her har vi hund, et aktivt barn, og av og til behov for å gå inn med sko på. Dermed er valget lett: Laminat. Men vi kjøper ikke "billig" laminat - vi kjøper kvalitet. :-)

 

Skrevet

vi har kjøpt hus, og kan mot et tillegg på 16 000,- få parkett på alle rom som ikke er flislagt. hmm.. har laminat nå, og det ER svinkaldt! meeen det tåler som sagt mye da.. usikker..

Gjest Mayflower
Skrevet

Det går jo ann med gulvbelegg også! Finnes mye fine belegg,vært idag å sett på:) Vi har også kjøpt hus:)

Går ann på soverom feks!Blir ikke så gulvkaldt da.

 

På www.nyttgulv.no kan du se på,der stå det litt om de forskjellige typene gulv og du kan prøve dewn visuelle gulvvelgeren deres;)

 

Skrevet

Parkett!! Og absolut ikke laminat! Laminat er så kaldt..

Skrevet

Vi har også kjøpte nytt hus nå - og har valgt å oppgradere til parkett i alle rom. Laminat var standard.

Skrevet

vi har parkert, å med ett barn å hund så kan jeg love deg at det er ikke mye pent ut!! ikke tåler det vann heller!

Skrevet

Så lenge vi har små barn blir det laminat. Mulig vi legger parkett om 20 år :) Laminatet er enkelt å holde rent, er slitesterkt og holder seg pent lenge. Iallefall om man kjøper laminat av god kvalitet.

 

Ulempen er at det kan være litt kaldt, men legger man med ullpapp under blir det myyye bedre :)

Skrevet

Vi valgte laminat, kvalitet sådan, og det er jeg utrolig glad for! Vi har tre aktive små gutter og det synes til og med på laminaten, tør ikke engang å tenke på hvordan det ville sett ut om vi hadde parkett. Som en annen sier, kan jo ikke slipe ned gulvet støtt og stadig heller for å holde det pent ;-)

 

Her er ikke laminaten kald fordi vi har varmekabler under på alle rom nede, og alle rom i 2.etasje får varme automatisk ved å være rom i 2.etasje enkelt og greit ;-) Har fliser på badene da...

Skrevet

Parkett :) synes det er mye penere. Kjøper man med litt tykkelse så er det bare å slipe ned, tuppa her leker på stuegulvet og det er like pent det.

Når vi flytter så skal jeg legge eikeparkett på soverommet hennes også :)

Skrevet

tror vi går for laminat jeg! gidder ikke å gå rundt å være redd for at gulvet skal bli ødelagt :P jeg synes ikke laminat ser så verst ut heller jeg da! eneste som er dumt er jo at det er så kaldt. tror ikke vi har råd til å legge varmekabler på alle gulvene i denne omgangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...