Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Snuppa har slitt med oppkast og diare siden torsdag. Vi var hos legen i dag og han sa bare at vi skulle gi henne lite mat og vann ofte.. Noen andre som har noen tips? Hvor lenge har det vart? Her er det full hyling på natta, så begynner å bli temmelig sliten...
heldigec Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg fikk oppskrift på GEM (en sukker-salt-vann blanding) av Ullevål. Det er lurt å gi dette i stedet for rent vann da det er lettere for dem å "holde på det" (salt binder vann) og at det inneholder litt energi av sukkeret. 1 liter kokt vann 6 ts sukker 1/2 ts salt blandes og avkjøles og gis i små doser av gangen Fungerte kjempebra på frøkna her! Hun kviknet til.
Prish Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Potetmel i vann. Det binder væske i kroppen. Smaker lim, men det virker. behøver ikke å lage så mye. en ts i et halvt glass vann. røre rundt og drikk fort. Gammelt kjærringråd fra min mormor.
ninsoer Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 biola eplejuce og faris 1/2 om 1/2(rist ut kullsyre) anbefaler at du først og fremst konsentrerer deg om å få i veske.. vet ikke om han er frisk i dag men er på 8 dagen.. ikke diare lenger på noen dager.. ha nesten ikke fått i han mat på ei uke.. jeg ha måttet gi han cola me farris i. eneste cola vi greide å få i han.. Ha bestandig hatt en holdning om at jeg ikke skulle gi saft, brus å slikt når de er så små(10 mnd) men da vi ha prøvd alt annen så måtte vi bare prøve.. enten cola me farris eller så blander vi ut cola me vann.. for konsentrert cola trekker mer vann ut fra tarmen.. vet at mange ikke liker at jeg gir han d,, men dere trenger ikke komentere d..
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Tusen takk for tips:-) Har forsøkt eplejuice/farris, men synes ikke det har fungert. Skal prøve den GEM-blandingen å se om det hjelper... Skjønner god at du har gitt han cola, det kommer til et punkt hvor man blir så desperat og prøver ALT.... Sliter også med mageknip spesielt ved leggetid og utover natten... Er det slik hos dere også??
ninsoer Skrevet 12. februar 2008 #6 Skrevet 12. februar 2008 ha ikke merket at han ha slitt med mageknipe.. men han ha smitta tanta å hun har ekstreme smerter i magen.. han ha kaskje litt vondt da han ha feber. men ga han paracet da.. tror du han har vondt prøv me sm stillende å se om d hjelper
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Ei venninne av meg sleit med diare i 12 dagerpå gutten sin og ga tilslutt blåbær saft-da ble stopp De blir jo ogsåfort såre i stumpen...
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2008 takker for svar og det ser ut som det begynner å gå bedre her. Hun har fortsatt noe mageknip, men det er visst normalt ved omgangssyke... Her er en link fra barnelegene hvor det står endel: http://www.barnelegene.no/publisher/publisher.asp?id=19&tekstid=165 Håper barna deres blir bra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå