Gjest Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 ble plutselig usikker, og vil ikke spise før jeg vet om det er ok... har fått plutselig lyst på svartpølse,hihi.........
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 de sier det går under spekemat, og dermed fyfy:-( til min stoooore fortvilelse!
Gil Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg leste at salami har blitt fryst (-18 gr) før det tilberedes og dermed er trygt, så jeg spiser salami når jeg har lyst
Tante Bassa Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjøpte en pakke med svartpølse her om dagen. Etter det jeg har skjønt kan man spise det hvis det er lenge til utløpsdato. Og det var såååå godt ;-)
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Sonja S, det er nok helt feil. Toxoplasma kommer ikke etter varer har gått ut på dato, men er der hele tiden, hvis det er i produktet i det hele tatt. Har hørt at frysing skal bli kvitt toxo, men vet ikke om det er fakta.
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 æsj da, jeg som har så lyst på svartpølse... bare ikke å kjøpe det så man har det i hus da skjønner jeg.....
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #7 Skrevet 11. februar 2008 Prøv å google om toxoplasma og listeria. Eller se på matportalen.no. Kanskje det står noe om frysing der. Har selv spist et par skiver salami etter at det har vært fryst i noen døgn, men er ikke helt sikker på at det er lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå