Gå til innhold

kan noen fortelle at det blir bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skreiv et innlegg for 3 uker siden ca.

har en liten krabat på 2,5 mnd. han hadde en flott rutine fra 22.00-07.00, men nå har han hatt i 3 uker ved å være lyys våken hele kvelden frem til 03.30! jeg fikk mange flotte innlegg om at jeg måtte holde ut,

så nå våkner jeg 0900 med ungen hverdag og legger med ikke før 03.30.

er jeg som styrer mest med mini pga sambo jobber. så jeg syntes natten kan være hellig for han. (ellers er han suuper pappa)

må bare småklage :P nakken er helt anspent å ryggen er full av knuter, og større poser under øynene har jeg vel ikke hatt før :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir bedre

(om ca 18 -22 år)

Er det ikke det ene, så er det det andre.

Kan du forresten påvirke sovinga hans om dagen - kanskje nettene blir bedre da?

Snakk litt med helsestasjonen. Lykke til:-)

Skrevet

hehe, tusen takk :P

jeg har prøvd å holde han våken om dagen, men det er rett og slett uuumulig, prøvd i maange dager

Skrevet

Det blir bedre:) Rutinene kan endre seg hele tiden, og det er til å bli sprø av..endelig har man funnet noe som virker og så plutselig finner den lille ut at det er på tide å finne på nye sprell ;-) Leah hadde en periode hvor hun plutselig var våkenfra 2-3 til 5-6 om morgenen..jeg nektet å gå ut av senga (med mindre det var bæsjebleie) før tidligst 7 om morgenen, så vi lå i senga og koste og jeg ga minst mulig oppmerksomhet utover kos..ingen snakking..Vet ikke om det var det som gjorde det, men etterhvert ga det seg..Så du må bare holde ut:) Om 1 mnd er det noe annet ;-)

Skrevet

Jeg har jo heller forstått det slik at søvn avler søvn og tror ikke det er en god ide å holde ham våken om dagen... Nok søvn om dagen er viktig for at de ska roe seg om kvelden. Men det kan være en god ide å sove på litt andre premisser om dagen da. Ute er jo kjempe fint eller i baggen inne på stua. Prøv å regulere lyset sånn at han ikke tror det er nattesøvn om dagen. Og du... det blir bedre :) Barna forandrer seg jo hele tiden :)

Skrevet

Ærlig talt.Det skader vel ikke om pappa kan ta en natt en gang i blandt.Selv om han jobber.

Det er viktig at du får hentet deg litt inn også!

Ihvertfall hvis du begynner å bli skral.

Syns det bare skulle mangle at pappaene kan ta litt på natta en gang i blandt.

Og det er ikke etter 1 natt man blir mest sliten og ødelagt , men flere netter på rad.Skjønner jo at du vil skåne han fordi han jobber , men hvis han er en super pappa så har han sikkert ikke noe imot å avlaste for deg litt.;)

Skrevet

Takk skal dere ha :)

jeg legger han sånn ca. 22.00, og da ligger vi i senga med et lite nattbarne lys, tar han ikke opp, bare om det er bæsje bleie :) men takk for svar.

Skrevet

Han er jo liten enda, det er vanskelig å få så unge babyer til å få faste rutiener.

Noen råd:

Ikke forsøk å holde han oppe i løpet av dagen. En baby på hans alder vil vanligvis være våken to timer av gangen, men om han blir holdt våken lengre vil han bli overtrøtt- og vanskeligere å legge.

Forsøk å legge han tidligere på kvelden, i følge de fleste eksperter er kl 7 passe leggetid. Lag en leggerutine som han kjenner igjen (feks. bad, pysj, pupp og godnattsang).

La pappaen avlaste deg litt slik at du ikke faller helt sammen:-)

Ellers skulle jeg ønske jeg kunne garantere at det snart blir bedre, jeg har slitt med et barn som har problemer med søvn i over tre år så jeg vet det er tøft. Men han er liten, så det er godt håp om at han endrer rutiner til det bedre.

Lykke til:-)

Skrevet

e rhelt enig med hun magda73, står du opp kl.09 med han så legg han igjen kl.10.30-11.00 men ikke legg han på mørkt rom, han skal vite at det er lyst. ta deg en tur med vogna, så når han våkner igjen så lar du kan være våken i 1,5-2 timer så legg han igjen, si at kl.1815 beg du med bading, pupp/flaske og kos så går du opp eller hvor du har sengen slik at ikke tv å alt står på, legger han på mørkt rom slik at nå er det natt, men du. . ikke legg han i sengen din, syng en sang for han så rett i egen seng, da sover han bedre, barn som sover med foreldrene ligger som regel med et øye oppe, våkner mye lettere enn barn som har egen seng, er bra me eget romogså, da sover de tyngre. . .

det kan være han gråter litt i beg, si hysj, o natt, vent 2 min han slukner nok fort;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...