Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte meg to stykker som jeg nå har fått i posten, et vevd skjal og et elastisk skjal.

Prøvde det elastiske skjalet i dag, har brukt litt tid på å sette meg inn i knytte måte ( selv om de viser bilde for bide på nett så er det ikke alltid like lett å SE hva en har gjort ).

Men jeg fikk henne oppi og først løftet hun på hodet og gav meg et stort smil. Så la hun hodet inntil meg mens jeg "pakket" henne inn ( hun er 7 uker ), og etter det så var hun helt besvimt. Virket som hun koste seg gløgg i hjel!!

Deilig! Men litt stress å få det skikkelig til, regner med det er kun øvelse som skal til.-

Vi ble fryktelig varme da, hva pleier dere som har erfaring å kle på ungen når dere går ut? hvis det er 0-5 grader ute feks??

Og hva gjør dere når dere bruker skjalet inne? Vi hadde hud mot hud akkurat ved hodet for jeg hadde en V genser på meg. Hun ble kliss våt i håret sitt da.

Men godt var det iallefall, så det skal jeg fortsette å bruke iallefall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok lurt å prøve seg fram med klær også, for vi er jo så forskjellige (både babyer og mammaer) :)

Ute bruker vi ullundertøy innerst, så vanlige klær helst tynn ull der også, men bruker bomull og fleece også alt etter hva som er rent :) Så har jeg hel ulldress (er veldig gla i ull :)) ytterst. Hadde jeg funnet en tynn, bevegelig vindtett dress vill jeg nok brukt den, men det har jeg enda ikke funnet... Så har jeg lue + at det er hette på dressen. Jeg har vann og vindtette sko/sokker på bena og ekstra ullsokker inni (vi bærer meg føtteneutenfor nå). Ca det samme jeg ville brukt i vogna tenker jeg bortsett fra at jeg da bare bruker jakke i stedet for hel dress.

Inne bruker vi kun ullundertøy eller mindre :)

Lykke til meg bæringa :) Det er helt fantastisk :)

Skrevet

Liker også ull bedre og bedre, før tenkte jeg kun KLØ ang ull men det er jo blitt så mange bra produkter nå!

Takk for tips;-)

Bærer du mye inne også om dagene? Legger du barnet i vogn/seng når det sovner inne når du bærer det?

Skrevet

Ja, det er kjempe bra at ull har blitt "mote" for nå er det kjempe mye fint å velge i :)

Da hun var nyfødt og ukene etter ville hun kun sove hvis hun ble bært og skulle ikke ligge i vuggestilling, bare sitte/stå. Da bar jeg henne kjempe mye inne i såkalt "froskestilling". Så utrolig takknemlig for sjalet, uten det hadde jeg ikke kunne hente posten eller vaske eller lage mat engang :) Nå bærer jeg henne inne hvis hun ikke vil ligge på gulvet når jeg må gjøre andre ting. Legger henne ofte over i senga når hun har sovnet ja.

Skrevet

Eg bærer ikke snuppa så mye inne lenger da, for hun er 11 mnd og leker fint selv lenge:) Men ute pleier eg ha på 1 til 2 lag ull (etter hvor kaldt det er) evt. 1 lag ull + 1 lag vanlige klær, og en vindtett utedress utenpå. Visst det er vindstille og fint foretrekker eg tre lag ull, da vinddressen er litt stiv.....kommer selvfølgelig ann på beibien da, om den blir fort varm/kald....og hvor kaldt det er:)

Kjempepraktisk med bæring ja! Deilig å slippe vogna!

Skrevet

Gratulerer med sjalene! Vet hvordan det er med tilvenning til knytinga, hehe, det tar litt tid. Men etter hvert gjør man det uten å tenke :)

Lillegutt bruker 2 lag med ullklær når jeg bærer ham ute, og leggvarmere i ull i tilfelle det blir glippe mellom sokker og bukse.

Inne bruker jeg en tynn bomullsgenser når jeg bærer, og lillegutt har ullbody og stillongs.

Kos dere med bæringa!

Skrevet

Grattis med sjal! Etterhvert blir knytingen så lett som bare det =).

Ang dette med hode mot brystet ditt er det ubehagelig om man ikke har noe i mellom, man blir våt og svett. Så hvis vi ikke har klær (feks. bare har på meg singlet) som kommer i mellom pleier vi å ta et ammeinnlegg under hodet hennes eller eventult en liten myk klut. Da blir det også litt mykere for babyen under hodet.

Utendørs har lillemor et lag tynt ull, strikke klær, lammskinstøfler fra kid, votter og lue også har vi begge på oss MaM bærejakke. Før vi fikk denne jakken hadde hun ytterdress på seg.

Lykke til med bæring =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...