Lille Langbein Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Tenker dere på å dempe litt ned på sukkeret de siste ukene før termin for å ikke få så stort barn? Jeg er litt ambivalent her... Forrige mandag bestemte jeg meg for å kutte ut søtsaker og kaker og unødvendig fett de siste 6 ukene da jeg har gått opp 20 kg, og er redd for at barnet skal bli veldig stort. Er jo de siste ukene de legger på seg mest har jeg skjønt (over 200 g i uka). Men idag tenker jeg litt at kanskje det ikke har så veldig mye å si. Kanskje det ikke nødvendigvis blir en verre fødsel om barnet er 4 kg, enn om det er 3 kg? Hode og skuldrene skal jo ut uansett... Hmm...tenker fælt nå, fint om noen av dere andre vil dele noen av deres tanker og... Har en herlig boks ulagd gulrotkake i skuffen nede. Svarene deres vil avgjøre om den går i stekeovnen eller ei;)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Ikke tenk på det - kos deg med gulrotkaken du:) Da blir både du og den lille lykkelige!
MamiMars Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Barnet tar det den trenger uansett hva du spiser eller ikke spiser. Hvis du ikke spiser noe spes,og det er for lite næring for babyen,tar han det han trenger fra deg uansett. Ikke heng deg opp i sukker eller ikke sukker. Jeg mener man skal kose seg og glede seg over alt som skjer. Mange sier til meg at man trenger de kiloene man får, for de "renner av" når man ammer.. Men det er hva alle rundt meg sier,og jeg velger å tro de:P Kos deg!
kreps32 Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 2 svangerskap og eg har lagt på meg 19kg, i første la eg på meg 20kr og fikk en lita jente på 2800g 4 uker før tia...eg tenker litt som deg, går eg til termin blir nok bebisen større.Men eg greier ikke kutte ut sukkeret.Har 1 skolebolle og 1 skillingsbolle på benken.Trur eg skal kose meg med dei snart...forran tven....5uker til termin,blir nok noen kilo til ja....Men kan jo vere greit å gå litt ekstra om man spiser litt ekstra sukker...prøvd å sise veldig sunt dei 2 siste ukene, men 1 1/2kg har kommet likevel..sukk...gikk ned mine 20kg på 4mnd sist, så ikke så veldig bekymra..litt kanskje.. Sett på ovnene du, vi må jo kose oss litt i denne laaaange ventetid:)
canutten Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 spiste veldig sunt sist og fikk en gutt på nesten fire og en halv kilo to uker over termin. kjempe lett fødsel og ingen rifter eller blødning. denne gang har jeg nok vært litt slappere på sukker...har sinnsykt søtsug hver dag! Det har nok ikke så mye å si for utfallet.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Når du ammer, kan det godt hende du erfarer at sukker om kvelden ikke er det beste om du vil at babyen skal sove mest mulig på natta... Mange kan spise akkurat hva de vil når de ammer, men mange må prøve seg ut og kutte ut melkeprodukter osv... så jeg koser meg heller litt ekstra nå. Babyen vokser uansett veldig mye på disse ukene, jeg tviler på om den vokser noe mer om jeg tar meg litt sjokolade om kvelden :-) Min hovedregel under svangerskapet har vært å spise ordentlig mat når jeg er sulten, og så kan jeg heller kose meg litt etter det. Jeg har gått opp lite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå