tirilsen Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Etter å forsøke å bli gravid for 2 året, var jeg inne og skulle ta en sjekk med kontrastvæske, men fyi så jækla vondt detta var, legen satte bedøvelse inni der (!) og forsøkte å trenge igjennom mormunnen gang på gang med en bittebitteliten tynn nållignende sak, men til slutt gav han opp, han var svært proff og ble veldig lei seg da han fortalte at han ikke klarte å gj.føre inngrepet, muskelen er rett og slett unormalt trang, så nå må jeg i full narkose på et sykehus og få sjekket eggledere og livmorhalsen på en svært kjiip og smertefull måte!!!. Noe som har opplevd det samme og kan fortelle hva jeg kan forvente?, gruer meg sykt mye, det verste er at jeg ikke får time før minst 2 mnd...!!! blir gal av denne ventingen...! mye gråting i dag...! skal ikke være lett detta! Til dere som får det til på "riktig måte" - dere er så heldige - unner alle babylykke!! håper det bare en gang (sukk) skjer hos meg også...føler alt håp ute nå...
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Uff, fikk skikkelig vondt av deg jeg nå, men prøv å tenk positivt på det.. når inngrepet er vel utført, så er det kanskje lettere å bli gravid? Det er sikkert veldig lett for meg å si, siden jeg "bare" er inni 1pp, men jeg krysser i allefall fingre og bein for deg!
tirilsen Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2008 takk for støtten Fr.B. Legen fortalte dette ikke er så vanlig, prøver å finne noe om dette på nett uten hell..håper noen har noen erfaringer å kommer med til meg..sukk..prøver å tenke positiv, men får meg en på trynet hver mnd når spira ikke sitter..og nå også når jeg må igjennnom denne altfor kjipe inngrepet i full narkose (!) for å se om alt er i orden "der inne" og evt begynne med prøverør..huff...lykkelykke til med deg også, håper du slipper alt jeg har vært igjennom, det unner jeg ingen!
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Kan godt forstå at det ikke er så vanlig,for jeg har liksom aldri hørt om det.. men er det derfor du ikke er blitt gravid? Pga. for trang mormunn? Også full narkose?? Trodde det holdt med lokal bedøvelse, jeg.. :/
LabbogLine Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Hei! Skjønner at du er bekymret... vet ikke hvilken måte de skal sjekke eggelederne på, men vil tro det er ved laparoskopi (kikkhullsoperasjon), eller skulle de gå inn gjennom livmorhalsåpningen? Skjønner du gruver deg, men husk at du sover mens de gjør dette. så du kjenner absolutt ingenting av det de gjør. Og etterpå vil du få smertestillende som gjør at det ikke blir så vondt. huff.. syns det er synd at du må gå gjennom så mye jeg... det er litt urettferdig at noen må slite sånn.. men vil tro de finner ut av det under operasjonen da, gynekologene idag er veldig flinke og som regel så finner de ut av det:) jeg hadde en exu før jul, og da måtte de ta keisersnitt på magen min da jeg hadde begynt å blø i magen. var ikke så ikke som jeg trodde å være under narkose faktisk! Og etterpå så fikk jeg smertestillende etter behov, så var ikke så vondt som jeg trodde det skulle være. Du skal se det går helt fint, og at de finner en måte de kan hjelpe deg på sånn at du får en liten spire snart:) Et lite tips angående ventingen, det kan lønne seg å ringe på sykehuset selv etter du har fått henvisningen. Kan jo være at noen avbestiller underveis så du får time tidligere enn du skulle.. Skader ikke å forsøke ihvertfall. Masse lykke til! klem fra meg
tirilsen Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. februar 2008 takk for fine ord, jeg ble bittelittlitt roligere nå.. de skal gå via livmorhalsåpningen...de skal sjekke bak eggstokker og eggledere og alt..og i full narkose ja..så neida jeg kommer ikke til å kjenne noe, gudskjelov!! Kjenner bare fra det idag at det er vanskelig å sitte ordentlig og hoste og sånt gjør at det svir og er vondt..tar bare ibux nå..men regner med jeg trenger noe sterkere saker etter det neste inngrepet..! huff..får iallefall et endelig svar etter dette om alt er som det skal for å bære frem et barn eller ei, og det er jo noe, da slipper man lure..skal ring og mase litt underveis tror jeg, skader jo ikke å høre, så takk for tips! ..men stakkars deg da!!, hørtes ikke noe godt ut det du har vært igjennom heller!!! Er alt bra igjen med deg nå?
tirilsen Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2008 nei har ikke hørt om det jeg heller (!) men så er det jo helt typisk meg, har en liten sort sky som forfølger meg hvoren jeg ferdes..og nei legen sa det ikke er pga at mormunnen er unormalt trang at jeg ikke blir gravid, men for å sjekke om alt er som det skal, så må de forbi den for å kunne sjekke, og når han ikke klarte det på "vanlig" vis med kontrastvæske, så må altså denne operasjonen til..sukk..og ja i full narkose, de må løse opp muskelen (aner ikke hvordan de skal gjøre det) visstnok for å få kommet igjennom..hmm..men jeg vil jo ikke føle noe underveis, og etterpå propper jeg innpå med smertestillende, så jeg kommer meg nok igjennom dette også..
LabbogLine Skrevet 11. februar 2008 #8 Skrevet 11. februar 2008 Joda, alt er bare bra med meg nå ja:) Det går kjempegreit å være under narkose. Du blir veldig trøtt og sovner fort, og når du våkner igjen så er du fortsatt veldig trøtt, så du sover gjerne lenge etterpå også. Husker jeg ble kjemperedd når de sa de måtte operere, ble nesten mer redd for det enn det som skjedde inni kroppen min (nå skal det nevnes at jeg er ei kjempepingle for alt som gjør vondt,hehe) men det gikk veldig greit! Du kommer sikkert til å kjenne det litt etterpå, men blir det for vondt så får du holde deg litt i ro og ta smertestillende. Og tenk deg så godt det blir å endelig få et svar:) Ring og "mas" litt på sykehuset, kan hende det hjelper! Masse lykke til! klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå