Gå til innhold

gutten min har brent seg på hånda!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har brent seg mellom to fingre på en oljeovn. han er ganske rød. og når jeg tar kaldt vann på skriker han enda mer!

er det noe annet som kan hjelpe?

han er 10mndr...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få han undersøkt av lege ! Spesielt viktig når de er så små og har brannskader!

Skrevet

Du må bare fortsette å skylle i kaldt vann. det er klart det er ekkelt og kanskje vondt, men sånn er det bare.

Du har ingen brannsavle liggende i hus som du kan smøre på?

Elias brant seg en gang(aldri mer, han tar omveier for å unngå ovnen) og da måtte jeg bare skylle i kaldt vann og så smurte jeg på en brannsalve...husker ikke hva dne het,men jeg dro på apoteket og sa at han har brent seg og jeg trenger noe å smøre på....

har du kanskje noen som kan dra på ett apotek for deg å spørre de?

Skrevet

gutten min fikk 2 grads forbrenning da han var 10 mnd. blemmer over hele hånda (inni). dro på legevakt og fikk på salve (vet ikke hva, men reseptsalve) og da ble det stille gitt! bandasjer og selvsagt... er det bare rødt, og ikke blemmer er det ingen grunn til legevakt. ta vann som ikke er helt iskaldt og ha hånda hans oppi en bolle. vitapan salve kan kjøpes på apoteket til å smøre på. aloe vera funker også bra på lette forbrenninger. god bedring!!

Skrevet

Du trenger ikke ta helt kaldt vann, det viktigste er at det er vann som er kaldere enn brennstedet. Og at det blir holdt der lenge.

Så hold hpnda opp i en bolle med lunka vann som er behagelig for han. Og smør gjerne med Aloe Vera etterpå hvis du har det, det er jo helt ufarlig om han skulle klare å få i munn også.

Skrevet

Lag en balje med lunkent vann, putt opp i noen leker og la han sitte der lenge......

Da stopper du brannsåret for å gå lenger inn i huden.

God bedring til guttungen

Skrevet

gi ham gjerne også paracet hvis han ikke roer seg etterhvert :)

hilsen sykepleier

Skrevet

ja selvfølgelig burde du dra til legen og få han undersøkt ! Bedre en gang for mye enn en gang for lite ! Ikke meningen å virke krass, men dra heller til legen istedet for å taste her inne, jeg har en bror som fikk ødelagt ene hånden sin som liten pga brannskade, OG for sen legebehandling. (brant seg på komfyr)

Skrevet

Jeg hadde først og frems latt han ha hånden i vann en stund jeg. Det hjelper bra, og det er for sent å gjøre det om en time.

Og er du usikker så ring til lege samtidig. Men hvert minutt med håna i vann er bra.

Skrevet

så lenge det ikke er blemmer, er det "bare" 1 grads forbrenning. som en kraftig solbrenthet på en måte. følg tipsene over og se an du!

Skrevet

Om dere er usikre-dra til legen... men ha hånda hans i vann hele tiden.

Lunket vann på brannsår er alfaomega.

Bruk IKKE aloe vera før nedkjøling av brannsår.

Skrevet

Ikke bruk kaldt vann! Det gjør bare vondt verre! Skyll lenge i lunkent vann og hvis det er blitt et sår el. få en lege til å se på det. Du får også kjøpt bedøvende salve på apoteket, hør med de der.

Ha på bedøvende salve og kaptein sabeltannplaster =)

Skrevet

nå har vi sjekka hånda og alt ser bra ut :) takk for svar dere;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...