Gå til innhold

Ang UL. Noen som har opplevd lignende?? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL idag, og fikk termin den 17 juli. Men mens termin min er 22 juni, altså over 3 uker forskjell!!! Jeg testet positivt på kvelden 28 oktober, og ifølge babyverden.no skal befruktningen ha skjedd 23 oktober, altså få dager før jeg testet positivt...!

Jeg er så redd for å gå alt for lenge over tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også på UL i dag og fikk ny termin 13.7. I likhet med deg skal jeg da ha testet positivt få dager (3) etter befruktning! Samme tanke slo meg, men nå har jeg to fødsler som begge har skjedd før termin så jeg roet meg litt med dette (selv om det ikke trenger å ha noe å si..)

Jeg kommer til å ta det opp med legen, og høre om det er større grunn til å følge med rundt termin om baby ikke er kommet. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Hører også gjerne om andre i samme båt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk også 3 ukers forskjell første gang jeg gikk gravid.. Fastlegen min sendte meg på UL 1 uke etter min egen termin for å se hvordan bebien hadde det.. Han syntes det var for riski å gå 3 uker over min egen termin uten å få en slik sjekk...

På kontrollen ble det imidlertid bestemt at gutten skulle ut, bla pga ingen fostervann, dårlig morkake ++..Hadde ikke gått bra med gutten om jeg hadde gått så lenge som 3 uker over mensterminen... Gutten de tok ut var tydelig preget av å ha ligget i magen for lenge.. Altså var UL terminen veldig feil!

Få iallefalll en slik kontreoo imellom de to terminene!

Skrevet

Takk for svar :)

Ja jeg kommer til å stå på mitt og kreve UL rundt mens termin...

Jeg var selv 45 cm og 2.8 kg da jeg kom til verden (3 dager etter termin) så jeg tror kanskje at babyen min rett og slett er liten slik jeg var.

Jeg skal iallefall snakke med jordmor på kontrollen i uke 24. Kan jo risikere å gå 5 uker over mens termin jeg.. :/

Skrevet

Personlig testa jeg positivt 5 dager etter el.Og ble heller ikke flyttet mer enn 1 dag på ulterminen

Skrevet

Balderine med jente i magen :)

Beienen mine har vært relativt småe ved fødselen, 3200 og 3300g. men med hodeomkrets på kun 32 cm ( tilsvarende fosteruke 32). Er derfor de har "bommet" sånn på UL, og trodd at bebien har vært yngre enn det egentlig var...(På grunn av de småe hodeomkretsene altså)

Skal på en kontroll denne gangen også i slutten av svangerskapet med tanke på dette! Betryggende ja.. Kan jo ikke stole på at fødselen starter av seg selv heller når bebien er ferdig, det gjorde den jo ikke første gang...Og hadde jeg måttet vente til 3 uker etter min egen menstermin, hadde jeg ikke fått en levende baby da..

Godt alt gikk bra! :)

Lykke til videre:)

Skrevet

Jeg har menstermin 13. juni. Men etter ul på sykehuset satte de terminen til 27. juni. Jeg er ganske sikker på at terminen min er tidligere, da jeg dro på ferie uten partner etter at vi hadde prøvd å bli gravide. Og når jeg kom tilbake testet jeg pos. Så jeg umulig ha blitt befruktet når de mener at jeg skal ha blitt det. Jeg har ikke unormalt lite hode, men lite hodet:-)

Så det kan jo hende at fosteret har det samme.

Håper hun kommer før 27.juni.

Skrevet

Jeg ble flyttet 16 dager sist jeg var gravid, men jeg visste at den ikke kunne stemme. Da det var gått 13 dager over min egen termin, var jeg på Ullvål pga mistanke om fostervannslekkasje, da gikk vannet mens jeg var der, og når snuppa var født var det tydelig at hun ikke burde ligget særlig mye lenger inne i magen min. Så FLAKS at det skjedde når det skjedde. Er man sikker på sin egen mens-termin så MÅ man bare være hard og kreve UL for å sjekke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...