Gå til innhold

Ang. UL termin. noen som har opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL idag, og fikk termin den 17 juli. Men mens termin min er 22 juni, altså over 3 uker forskjell!!! Jeg testet positivt på kvelden 28 oktober, og ifølge babyverden.no skal befruktningen ha skjedd 23 oktober, altså få dager før jeg testet positivt...!

Jeg er så redd for å gå alt for lenge over tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg kan hjelpe, men ifølge første ul ble jeg gravid når mannen min ikke var hjemme... Han var bortreist i 14 dager. Så fram til neste ul er jeg jomfru Maria:)

Skrevet

Akkurat det samme for meg. Menstermin 21.jan, og ul-termin 13.feb. Idag er det 11.feb og den lille er inne i magen fortsatt. Trodde den ville komme før, siden det var sånn sprik på terminene, men nei. Har blitt godt fulgt opp med totalt 5 ultralyder (sist for bare 4 dager siden), og veksten er helt normal ifht ultralydtermin. Så det kan nok stemme.

Skrevet

Hvis du er usikker så be om en ekstra UL for å estimere størrelsen på nytt. Jeg hadde ingen anelse når jeg ble gravid, så jeg hadde ikke noen menstermin å gå etter, og på grunn av det så ønsket jordmor på sykehuset Fredrikstad å ha meg inn til enda en UL for å være sikker. Så var på ordinær UL da jeg var ca 20 uker (etter den terminen jeg har nå), og skal inn igjen snart (5-6 uker etter første) bare for å kontrollsjekke :)

Skrevet

heisann.. å jadda. dette kjenner jeg til. med jenta mi så hadde jeg termin 13 oktober, men på ul sa de 1 november. fordi hun var så liten. dette syntes jeg var meget rart da, med tanke på tester og lignende, og var veldig redd for å gå over. fikk oppfølging med flere ul senere å en lege på sykehuset mente at min termin måtte stemme fordi morkaken var så forkalket eller no. å det samme mente legen min. men neida,, på føden var det bare ul termin som tellte. hun var jo så liten stakkar. å når jeg da gråt meg til å bli i gangsatt 14 dager over min termin, etter en mnd med kraftige masrier og inn og ut av føden. det tok på mye psykisk. så kom jenta etter to timer da å var 4120 g å 53 cm lang. snakk om liten duh. tenk hvor stor hun hadde blitt på 3 uker til da, om ikke jeg hadde gått over ul termin også da.. herregud. jeg stoler ikke på Ul for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...