tussemor <3 <3 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg var på UL idag, og fikk termin den 17 juli. Men mens termin min er 22 juni, altså over 3 uker forskjell!!! Jeg testet positivt på kvelden 28 oktober, og ifølge babyverden.no skal befruktningen ha skjedd 23 oktober, altså få dager før jeg testet positivt...! Jeg er så redd for å gå alt for lenge over tiden!
Silje`mor Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Tror ikke jeg kan hjelpe, men ifølge første ul ble jeg gravid når mannen min ikke var hjemme... Han var bortreist i 14 dager. Så fram til neste ul er jeg jomfru Maria:)
Hilde74 Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Akkurat det samme for meg. Menstermin 21.jan, og ul-termin 13.feb. Idag er det 11.feb og den lille er inne i magen fortsatt. Trodde den ville komme før, siden det var sånn sprik på terminene, men nei. Har blitt godt fulgt opp med totalt 5 ultralyder (sist for bare 4 dager siden), og veksten er helt normal ifht ultralydtermin. Så det kan nok stemme.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Hvis du er usikker så be om en ekstra UL for å estimere størrelsen på nytt. Jeg hadde ingen anelse når jeg ble gravid, så jeg hadde ikke noen menstermin å gå etter, og på grunn av det så ønsket jordmor på sykehuset Fredrikstad å ha meg inn til enda en UL for å være sikker. Så var på ordinær UL da jeg var ca 20 uker (etter den terminen jeg har nå), og skal inn igjen snart (5-6 uker etter første) bare for å kontrollsjekke
Edelweis Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 heisann.. å jadda. dette kjenner jeg til. med jenta mi så hadde jeg termin 13 oktober, men på ul sa de 1 november. fordi hun var så liten. dette syntes jeg var meget rart da, med tanke på tester og lignende, og var veldig redd for å gå over. fikk oppfølging med flere ul senere å en lege på sykehuset mente at min termin måtte stemme fordi morkaken var så forkalket eller no. å det samme mente legen min. men neida,, på føden var det bare ul termin som tellte. hun var jo så liten stakkar. å når jeg da gråt meg til å bli i gangsatt 14 dager over min termin, etter en mnd med kraftige masrier og inn og ut av føden. det tok på mye psykisk. så kom jenta etter to timer da å var 4120 g å 53 cm lang. snakk om liten duh. tenk hvor stor hun hadde blitt på 3 uker til da, om ikke jeg hadde gått over ul termin også da.. herregud. jeg stoler ikke på Ul for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå