Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er i uke 19 nå, og er så sliten at jeg tidvis er helt utkjørt. Jeg har en krevende jobb på en ungdomsskole, jeg elsker jobben min og har svært dårlig samvittighet for å være borte. Samtidig som jeg vet godt at jeg ikke klarer yte mitt beste akkurat nå.. Jeg har ikke vært en av de som har spydd i ukesvis, men har vært kvalm, mye kvalm og uvel og hatt fryktelig intens hodepine. Jeg pinte meg gjennom tiden før jul, og var ikke borte fra jobb. Kvalmen har gått over nå, men sliter fremdeles mye med hodepine, og er sliten...Også sover jeg dårlig om nettene.. I tilegg til dette så må jeg ha et dårllig immunforsvar, for jeg får alt! Ingen bakterier går forbi meg, om det er omgangsyke, influensa eller hva.. er sjelden fryktelig syk og sengeliggende, men er hele tiden litt syk, og dette tærer fryktelig på. For tiden hoster jeg.. MYE! Hoster til jeg spyr... I natt har jeg vært våken med verk i bryst og rygg, rett og slett av hosting.. Er det nå sånn at det er på tide med en sykemelding? Kan jeg gjøre dette med god samvittighet, selv om jeg "bare" er gravid????
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er lærer og har gått på jobb lenge med ekstrem hodepine og vært utrolig sliten. Jeg får jo ikke vikar om jeg er syk, så det blir jo bare mye mer stress for meg når jeg begynner å jobbe igjen. Men i dag måtte jeg gi meg. Var hos legen, og fikk beskjed om altfor lavt blodtrykk og altfor lav blodprosent. Fikk klar beskjed om at nå fikk jeg bli hjemme en stund.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Hvorfor får du ikke vikar? Har vikar, men skulle gjerne hatt en annen. Føler at jeg aldri er 100% sykmeldt. Lager opplegg, prøver og ukeplaner - greier ikke å la ansvaret ligge.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Hei Jeg er også lærer, og har vært mer eller mindre sykemeldt siden før jul. Jeg har hatt såkalla ekstrem svangerskapskvalme, dvs. jeg har spydd av hver minste ting, spesielt av stress. Nå er jeg endelig tilbake i aktiv sykemelding, og det er helt fantastisk å se elever og kolleger igjen. I tiden mens jeg var sykemeldt slet jeg veldig med dårlig samvittighet, og i begynnelsen gikk jeg ned på skolen på kveldstid og lagte opplegg o.l., slik at det ikke skulle gå ut over de andre på jobb. Det er vanskelig å få tak i vikarer for tiden, så de andre lærerne på trinnet mitt måtte fordele mine oppgaver seg imellom. De har imidlertid vært helt FANTASTISKE! Det har også rektor (sjefen!). Det har gjort det hele mye lettere, men samtidig har det vært en motivasjonsfaktor til å komme meg tilbake i jobb. Jeg klarer bare å arbeide et par-tre timer til dagen nå, men de setter så utolig pris på meg mens jeg er der. Det varmer! De har hele tiden sagt at jeg MÅ ta det med ro, og ta den tiden det trenger å bli "frisk". Samtidig har de poengtert at det går bra med dem, og at det ikke er mitt problem at de ikke får vikarer. De har ringt flere ganger for å høre hvordan det går, og for å si at de savner meg, men at jeg må ta det rolig og ikke komme tilbake før jeg er absolutt klar for det. Du må nesten kjenne etter selv om du er i form til å jobbe. Men husk at nå er det ikke bare deg selv - men også en baby å ta hensyn til.
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2008 Takk for tilbakemelding. Tar meg uansett en tur til legen i morra... Er litt usikker på hva jeg skal gjøre jeg. Er snart vinterferie, men vet ikke om jeg orker alt som skal gjøres før den tid...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #6 Skrevet 11. februar 2008 Kjære deg, du skal få sykmelding av legen din og slappe av og hvile deg! Det virker helt klart på meg i hvertfall. Det er faktisk ikke bra for fosteret at du presser deg når du er gravid, det er bare dumt å skulle være flink jente nå. Håper du har en fornuftig lege. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå