Snødronningen Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Har vært så nervøs, men nå er jeg lykkelig! Vært på duotest idag med blodprøver og u-lyd. Uvirkelig nok var det en sprell levende baby der inne som viftet med hender og føtter. Alt var perfekt så langt man kunne se. Kjempeliten nakkefold. Har god følelse. Tror ikke oddsen blir dårligere etter denne u-lyden, men må vente ca 2 uker på offisielt svar. Jeg er 39 år og uke 12+6.
2 fine små Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Saa bra da, saa deilig aa bli beroliget. =o) Bare nyskjerrig, hva betyr kjempeliten nakkefold? Indikerer det noe? (dette kan jeg ikke)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Da er du nok på trygg grunn! Hos oss fant de tykk nakkefold i uke 13, tok derfor morkakeprøve siden det var stor/økt risiko for kromosomfeil. Men selv da viste alt seg å være bra. Jeg vet hvordan det er å gå på vent... huff. Jeg er 32, og i følge nakkefold fikk jeg risiko på vanigste kromosomfeil som om jeg skulle vært 46 år. Ekle greier, men alt gikk jo bra. Etter ordinær UL så har jefg slappet mere av, da så vi jo at alle organer så fine ut også. Lykke til
Snødronningen Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2008 Stor nakkefold hos foster kan indikerer kromosomfeil eller misdannelse, feks hjertefeil. Men stor nakkefold kan også være normalt. Alle foster mellom ca 11 og 14 uker har nakkefold, forsvinner normalt etter uke 14. Min var på 1.4 mm, hvilket vistnok er veldig liten. Har hørt om normale på 2.2 og 2.5. Vet ikke hvor mye stor er. Spurte ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå